۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی:

مصرف برق در آذربایجان غربی ۱۵ درصد افزایش یافت

مصرف برق در آذربایجان غربی ۱۵ درصد افزایش یافت

ارومیه - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: مصرف برق استان در سالجاری نسبت به سال گذشته، ۱۵درصد افزایش یافته است.

اکبر حسن بکلو در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق مشترکین آذربایجان غربی خبر داد و افزود: پیک مصرف برق در آذربایجان غربی روند صعودی دارد و امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پیک بار را شاهد هستیم در حالی که در سال‌های گذشته میزان افزایش یا رشد مصرف کمتر از ۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: با توجه به افزایش بی سابقه دمای هوا تا روز چهارشنبه این هفته و پیش بینی افزایش دمای هوا، تنها راه جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، مدیریت مصرف است که انتظار می‌رود مشترکین برق استان در این خصوص با ما همکاری کنند.

حسن بکلو ادامه داد: تابستان امسال با فرارسیدن گرمای زودهنگام، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، کاهش ذخایر منابع آبی نیروگاه‌های برق آبی شرایط ویژه‌ای را رقم زده است که برای کنترل این شرایط به همراهی و مشارکت تمام مردم نیاز داریم و مشترکین می‌توانند تنها با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصارف خود صنعت برق را یاری کنند.

وی یادآور شد: مدیریت مصرف برق در فصل گرما ضرورتی برای عبور از شرایط اوج مصرف این انرژی حیاتی بدون مدیریت اضطراری بار است که در شرایط فعلی، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان‌ها از طریق حذف وسایل غیرضروری برقی، بهره گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستم‌های سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.

حسن بکلو خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل هیئت دولت برای گذر موفق از پیک بار تابستان امسال ادارات باید ۵۰ درصد سال گذشته برق مصرف کنند و در صورتی که این موضوع رعایت نشود برق این ادارات پرمصرف قطع می‌شود.

وی یادآور شد: خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی اتاق‌ها بعد از پایان وقت اداری و تنظیم درجه دمای کولرهای گازی محل کار روی ۲۵ درجه، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف (LED) و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، حذف وسایل برقی غیرضروری و به مدار آوردن دیزل ژانراتورها در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق ادارات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ضمن درخواست همراهی مردم برای گذر از پیک بار تابستان امسال، بیان کرد: با تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۶ درجه و مدیریت مصرف برق توسط مشترکین استانی، امکان استمرار تأمین انرژی فراهم می‌شود.

وی افزود: از مشترکان برق استان انتظار می‌رود با رعایت راهکارهای ساده‌ای مانند تنظیم کولرهای آبی در دور کند و عدم استفاده هم‌زمان از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار، خادمان خود در شرکت توزیع نیروی برق استان را در جهت تأمین برق پایدار یاری کنند.

کد خبر 5234766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha