۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۲

امروز انجام شد؛

بازدید اعضای کمیسیون شوراهای مجلس از تأسیسات هسته‌ای اراک

بازدید اعضای کمیسیون شوراهای مجلس از تأسیسات هسته‌ای اراک

اعضای کمیسیون شوراهای و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تأسیسات هسته‌ای اراک بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی امروز(دوشنبه ٧ تیرماه) از تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک بازدید کردند.

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون در توضیح این بازدید گفت: رئیس و اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در راستای نظارت‌های میدانی و ارزیابی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، امروز دوشنبه هفتم تیرماه از تاسیسات هسته‌ای اراک و پروژه در حال ساخت رآکتور تحقیقاتی IR۲۰ و میزان پیشرفت آن و همچنین آخرین وضعیت رآکتور IR۴۰ در مرکز هسته‌ای خنداب اراک بازدید نمودند.

وی در ادامه افزود: بنابر تکلیف ماده ۵ قانون اقدام راهبردی، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است همزمان هر دو رآکتور IR۲۰ و IR۴۰ را در دستور کار خود قرار دهد. این پروژه به منظور جایگزینی رآکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در حوزه‌های پزشکی و صنعتی است.

نجابت یادآور شد: اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین میزان و آخرین وضعیت اقدامات حفاظتی و امنیتی سایت اراک را مورد توجه و بررسی قراردادند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این برنامه، تاسیسات تولید آب سنگین و فرآورده‌های ارزشمند آن از جمله اکسیژن ۱۸ و انواع دوتره‌های پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی برای مصارف حوزه سلامت و دانشگاه‌ها و آزمایشگاه ها مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در جریان این بازدید، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از کارشناسان، مهندسان و کارکنان سایت اراک قدردانی کرده و پیام قدردانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش‌های افتخار آمیز صنعت هسته‌ای را به آنها ابلاغ کرده و خاطر نشان کردند که با وظایف تقنینی و نظارتی خود همواره حمایت‌های خود را از این صنعت پیگیری کرده و خواهند کرد.

کد خبر 5246459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha