۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۹:۰۳

پژوهشگر مطالعات بین الملل اسلامی در گفتگو با مهر عنوان کرد؛

هوشمندی رئیس جمهورمنتخب در استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور

هوشمندی رئیس جمهورمنتخب در استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور

یحیی جهانگیری با بیان اینکه آیت الله رئیسی در ادبیات انتخاباتی خود توجه جدی به ایرانیان خارج از کشور داشت، گفت: حضور ایرانیان خارج از کشور پای صندوق های رای در طول این چهل سال بی سابقه بود.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی در گفتگو با خبرنگار مهر، توجه به ایرانیان خارج از کشور در ادبیات منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور را بسیار ارزشمند و موجب خوشحالی دانست و اظهار داشت: همین توجه سبب شد موج عظیمی از ایرانیان خارج از کشور پای صندوق‌های رأی بیایند و با دغدغه مندی برای آینده جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرند.

این پژوهشگر مطالعات بین الملل اسلامی ادامه داد: اینکه بعد از چهل سال ایرانیان خارج از کشور به طور جدی به مساله ایران توجه پیدا کردند و با هر گرایشی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کردند همه بیانگر ادبیاتی بود که آیت الله رئیسی در برنامه‌های انتخاباتی خویش داشت و همین ادبیات برای ایرانیان خارج از کشور مایه امید بود.

وی این ادبیات را نشانه هوشمندی و درایت آیت الله رئیسی در برنامه‌های انتخاباتی خویش دانست و عنوان کرد: اینکه رئیس جمهور منتخب در گفتمان و برنامه خود به مشارکت و حضور ایرانیان خارج از کشور در امر توسعه و پیشرفت ایران اهمیت می‌دهد همه نشان از درایت و هوشمندی وی دارد.

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب به طور ویژه در برنامه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور جایگاه جدی در نظر گرفته است، گفت: همین توجه و ادبیات سبب شد ایرانیان خارج از کشور حضوری حماسی پای صندوق‌های رأی داشته باشند و مشارکت افزایش یابد.

این پژوهشگر مطالعات بین‌الملل اسلامی ادامه داد: چیزی که قابل مشاهده و بیان است اینکه ایرانیان خارج از کشور امسال علی رغم همه دشمنی‌ها و تهدیداتی که منافقان داشتند پای صندوق‌های رأی آمدند؛ حتی کتک خوردند و از آنان فیلم برداری شد اما با این وجود آمدند. هر ایرانی که در خارج از کشور با اراده‌ای جدی پای صندوق‌های رأی آمد در این راه هزینه داد.

کد خبر 5254613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha