۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید اعلام کرد؛

تجلیل از ۷۲ نخبه شاهد و ایثارگر طی جشنواره جایزه ملی ایثار

تجلیل از ۷۲ نخبه شاهد و ایثارگر طی جشنواره جایزه ملی ایثار

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: در پنجمین جایزه ملی ایثار از ۷۲ نخبه شاهد و ایثارگر و ۳۶ همیار طرح شاهد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید ظهر امروز در پنجمین همایش جشنواره جایزه ملی ایثار گفت: همزمانی این همایش با بیانیه گام دوم انقلاب بیانگر این است که فرزندان شاهد و ایثارگر باید با همت بالا به قله‌های علمی دست یابند و دشمنان را ناکام بگذارند.

وی افزود: این جشنواره در راستای ارزیابی دستاوردهای سالانه طرح شاهد طراحی شده است و از مهمترین اهداف آن ایجاد انگیزه و رقابت سالم تحصیلی با تأکید بر نخبه شناسی و آماده سازی فرزندان شاهد برای ورود به میدان رقابت‌های علمی است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: در این جشنواره از ۷۲ نفر تجلیل می‌شود که از این افراد ۱۵ نفر از وزارت علوم، ۱۵ نفر از وزارت بهداشت، ۱۸ نفر از دانشگاه آزاد و ۱۱ نفر از وزارت آموزش و پرورش و ۱۲ نفر از نخبگان مرکز حوزه‌های علمیه هستند.

سلیمانی تصریح کرد: برای اولین بار در این جشنواره از تلاش ۳۶ نفر از همیاران طرح شاهد در مدارس و دانشگاه‌ها تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۷۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در کشور اشتغال به تحصیل دارند و سه هزار و ۲۶۰ نفر از فارغ‌التحصیلان شاهد و ایثارگر عضو هیئت علمی هستند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید عنوان کرد: در کنکور سال ۹۹ نیز ۲۱ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر بدون سهمیه ایثارگری موفق به دریافت رتبه دو رقمی شدند و طی ۵ سال اخیر ۱۰۶ نفر از این عزیزان رتبه زیر ۱۰۰ کنکور را کسب کردند.

سلیمانی تصریح کرد: بنیاد شهید تلاش کرده تا بستر خوبی برای کسب علم فرزندان شاهد و ایثارگر فراهم کند تا همانطور که پدران این عزیزان برای خاک این کشور ایثار کردند، شاهد خدمت فرزندان آنها به جامعه با کسب علم باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان بر روی جامعه ایثارگری بسیار حساس هستند اما پیشرفت این خانواده بزرگ آنها را ناکام خواهد گذاشت.

کد خبر 5266925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha