۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸

استاندار سمنان:

شیب صعودی ابتلا به کرونا در استان سمنان/ پروتکل‌ها رعایت شود

شیب صعودی ابتلا به کرونا در استان سمنان/ پروتکل‌ها رعایت شود

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه شیب صعودی ابتلا به بیماری در برخی نقاط استان تُندتر شده، ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌ها، گفت: میزان بستری کرونا در کل استان بالغ‌بر ۶۸۵ نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در حال حاضر میزان بستری کرونا در کل استان بالغ‌بر ۶۸۵ نفر است، ابراز داشت: طبق گزارش‌ها سمنان جزو چهار استانی که روند ابتلاء و افزایش بیماری در آن به‌صورت سینوسی در حال حرکت بوده و با فرازوفرودهایی همراه است.

وی ضمن بیان اینکه در استان سمنان حرکت رو به افزایش تعداد بیماران کرونایی در آن نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، اما درمجموع وضعیت نگران‌کننده‌ای به چشم می‌خورد، افزود: دو شهرستان آرادان و میامی در وضعیت رنگ‌بندی زرد، شهرستان‌های سرخه و مهدی‌شهر نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی قرار دارند.

محدودیت کرونایی اعمال می‌شود

استاندار سمنان بابیان اینکه با توجه به‌قرار گیری سمنان در وضعیت قرمز کرونایی تمامی محدودیت‌های منظور شده بر اساس رنگ‌بندی‌ها لازم‌الاجرا بوده و باید با جدیت اعمال شود، ابراز داشت: دستگاه‌های متولی امر در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان باید به‌صورت جدی پای‌کار بوده و بر اساس پروتکل‌های ابلاغی، نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام کنند، کوتاهی در این حوزه به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نبوده و مدیر خاطی مواخذه خواهد شد.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: گروه‌های نظارتی نیز با اولویت واحدهای صنفی و واحدهای بزرگ، در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی و در اختیار قرار دادن مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مشتریان، به این بحث باید ورود کنند تا شاهد گسترش بیماری نباشیم.

وی ضمن بیان اینکه باوجود تعداد رو به رشد مبتلایان، میزان فوتی‌ها به نسبت سرایت بیماری و بستری در استان کم بوده است، افزود: برعکس آن میزان ترخیص و بهبودی بیماران بالا است که این مهم نشان از خدمات‌دهی خوب در مراکز درمانی استان دارد.

حفظ جان مردم در مراسم عزاداری اولویت است

استاندار سمنان بابیان اینکه در آستانه ماه محرم به دلیل تجمعات و مراسم‌های متعدد، باید همکاری‌های لازم با هیئت‌های مذهبی تقویت شود تا کمترین میزان آلودگی به ویروس کرونا در بین عزاداران حسینی انتقال یابد، ابراز داشت: حفظ سلامت و جان عزاداران حسینی در ایام ماه محرم و در برگزاری مراسم و تجمع‌ها در برابر ابتلاء به بیماری کرونا، امری ضروری و دارای اولویت است.

آشناگر بابیان اینکه فرمانداران در زمینهٔ هماهنگی برای مراسم ماه محرم و عزاداری باید ورود جدی داشته باشند، تصریح کرد: انتظار می‌رود فرمانداران ضمن نشست با هیئت‌های مذهبی و برگزاری شورای اجتماعی و تأمین، با توجه به ابلاغ دستورالعملی که برای این ایام آماده‌شده، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

وی ضمن بیان اینکه شیب صعودی ابتلاء به بیماری که در استان شکل‌گرفته شاید در برخی نقاط استان تُندتر شود، افزود: از مردم عزیز استان سمنان نیز انتظار می‌رود رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به ملزومات بهداشتی را در راستای مراقب از سلامت خود و خانواده‌های خود در ماه محرم مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این جلسه یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام توکلیان، مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان گرامی داشته شد و لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید قرار گرفت.

گفتنی است مدیرکل صدا سیمای استان سمنان روز جمعه براثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع وی صبح امروز شنبه از محل صدا سیمای سمنان با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان صداوسیما برگزار شد.

کد خبر 5275761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha