۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۳

وزیر خارجه لتونی مدعی شد؛

رزمایش مسکو-مینسک خطر درگیری با ناتو را افزایش می دهد

رزمایش مسکو-مینسک خطر درگیری با ناتو را افزایش می دهد

وزیر خارجه لتونی می گوید مسائلی از قبیل رزمایش مشترک روسیه- بلاروس و همچنین بحران پناهجویان از پتانسیل بالایی برای ایجاد درگیری بین روسیه و ناتو برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ادگار رینکویکس» وزیر امور خارجه لتونی از اینکه رزمایش مشترک روسیه و بلاروس موسوم به «زاپاد -۲۰۲۱» و همچنین بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس ممکن است به وقوع برخوردهایی بین روسیه و ناتو منجر شود، ابراز نگرانی کرد.

رینکویکس مدعی شد: بحران در مرزها وجود دارد. رزمایش نظامی مهمی قرار است در مرزهای کشورهای عضو ناتو برگزار شود. حضور نظامی در مرزهای لتونی، لیتوانی، استونی و لهستان افزایش یافته است. البته همه اینها از افزایش احتمال برخورد و درگیری خبر می دهد.

رزمایش زاپاد -۲۰۲۱ قرار است تحت رهبری روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و بلاروس از ۱۰ الی ۱۶ سپتامبر (۱۹ الی ۲۵ شهرویور) در خاک هر دو کشور برگزار شود، اما عمده برگزاری آن در خاک بلاروس خواهد بود.

رینکویکس از اینکه کسی مشتاق افزایش عمدی تنش ها باشد، ابراز تردید کرد. در همین حال، وی از بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس با اتحادیه اروپا با عنوان «مورد بسیار واضحی از جنگ هیبریدی / ترکیبی» یاد کرد.

رینکویکس همچنین مدعی شد: از پناهجویان در واقع به عنوان نوعی سلاح استفاده می شود. هر چه بیشتر در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم، شرایط و اوضاع ترسناک تر می شود. چیزهایی که حتی فکرش را نمی کردیم که زمانی مورد استفاده قرار گیرند، اکنون در حال استفاده شدن هستند.

اتحادیه اروپا بلاروس را به این بهانه که توانایی تامین امنیت مرزهایش را به علت تحریم های این اتحادیه ندارد، متهم می کند. بروکسل مدعی است که بلاروس مرزهایش را جهت عبور پناهجویان به کشورهای اتحادیه اروپا باز گذاشته است.

کد خبر 5277018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha