۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۲

با وجود هشدارهای روسیه؛

اوکراین خواستار استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا شد

اوکراین خواستار استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا شد

اوکراین خواستار استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا شده و این موضوع را بسیار مهم عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اوکراین خواستار استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا شده است.

در این ارتباط، «آلکسی رزنیکوف»، معاون نخست‌وزیر اوکراین از آمریکا درخواست کرد تا شماری از نیروها و سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی خود را در مناطقی از اوکراین که احتمال تهدید وجود دارد، مستقر کند.

معاون نخست‌وزیر اوکراین در این ارتباط اعلام کرد که به تازگی در سفرش به آمریکا موضوع استقرار موشک ها و نیروهای آمریکایی در اوکراین را مطرح کرده است.

به گفته این مقام اوکراینی بهبود اوضاع امنیتی برای این کشور مهم است و این اهمیت بویژه با توجه به افزایش تسلط روسیه بر دریای سیاه و تکمیل خط لوله گازی «نورد استریم -۲» بسیار ضروری خواهد بود.

درخواست مقام اوکراینی برای حضور آمریکا در خاک این کشور در حالی است که پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نسبت به تحرکات نظامی آمریکا و ناتو در اوکراین هشدار داده و گفته بود: روسیه باید در برنامه ریزی‌های نظامی خود همه این عوامل را در نظر بگیرد.

اوکراین چندی پیش نیز کمک نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و آنها را در نزدیکی مرز روسیه مستقر کرد. این کشور به تازگی نیز رزمایشی بزرگی را با نیروهای آمریکا و ناتو برگزار کرده است.

کد خبر 5278599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha