۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

استاندار خوزستان خبرداد؛

تشکیل ستاد توسعه خوزستان با حضور استان‌هایی از عراق

تشکیل ستاد توسعه خوزستان با حضور استان‌هایی از عراق

اهواز- استاندار خوزستان از تشکیل ستاد توسعه خوزستان با حضور استان های همسایه در کشور عراق در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و عمرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلیمانی دشتکی افزود: امروز مباحث تفاهم نامه‌های گذشته میان استان‌های همسایه خوزستان و استانداران خوزستان مرور شد.

استاندار خوزستان گفت: قرار است ستاد توسعه استان خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق تشکیل شود و مراودات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی مورد بررسی قرار بگیرد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: اگر حوادث غیرمترقبه و بحرانی در هرکدام از کشورها پیش آید، براساس این ستاد این دو کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وی افزود: همچنین قرار شده تا اگر دو کشور در سطح ملی برای برگزاری اربعین توافق کردند، همکاری نزدیکی میان ایران و عراق شکل گیرد، هرچند این مساله قطعی نیست.

استاندار خوزستان ادامه داد: سرکنسولگری عراق در اهواز قرار است تا هماهنگی لازم برای ارتباطات قوی‌تر میان استاندار خوزستان و استانداران همسایه در کشور عراق با اولویت استان بصره را به وجود آورد.

وی گفت: تسریع در تشکیل ستاد توسعه روابط میان استان‌های دو کشور مهمترین تصمیمی است که امروز اتخاذ شد تا مراودات قوی‌تر و منظم تر پیش رود.

کد خبر 5279035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha