۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۳

همزمان با پیشروی طالبان؛

اشرف غنی رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان را برکنار کرد

اشرف غنی رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان را برکنار کرد

‌رئیس جمهور افغانستان در دستوری «ولی محمد احمدزی»، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را از مقام خود برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «ژنرال ولی محمد احمدزی»، رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان به دستور اشرف غنی از مقام خود برکنار شد.

در همین ارتباط نیز «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در حکمی «هیبت‌الله علی‌زی»، فرمانده نیروهای ویژه را به جای ولی‌محمد احمدزی تعیین کرد.

برکناری فرمانده ستاد ارتش افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که گروه طالبان شماری از مراکز ولایات را به تصرف خود درآورده و ده‌ها هزار تن از ساکنان ولایات شمالی به خاطر امنیت نسبی به کابل پایتخت این کشور پناه آورده‌اند.

همزمان با خروج غیر مسئولانه آمریکا از افغانستان و وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی، منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا در برآوردی جدید مدعی احتمال سقوط کابل، ظرف حداکثر ۹۰ روز شدند.

منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا می‌گویند که دولت واشنگتن بسیار زودتر از آنچه که چند هفته پیش بیم آن می‌رفت؛ خود را آماده سقوط «کابل» پایتخت افغانستان کرده است چرا که وخامت اوضاع امنیتی موجب تجدید نظر در ارزیابی اطلاعاتی قبلی شده است.

طبق آنچه پیشتر پیش بینی می‌شد؛ انتظار می‌رفت کابل ظرف مدت ۶ الی ۱۲ ماه سقوط کند حال آنکه در ارزیابی جدید؛ ادعا می‌شود که سقوط کابل ممکن است ظرف ۹۰ روز اتفاق بیفتد. حتی ادعا می‌شود که این مسئله ممکن است ظرف ۳۰ روز هم رخ دهد.

کد خبر 5279378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha