۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵

استاندار بوشهر:

مراکز بستری موقت کرونا در شهرستان‌های استان بوشهر ایجاد شود

مراکز بستری موقت کرونا در شهرستان‌های استان بوشهر ایجاد شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: مراکز بستری موقت و درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در همه شهرستان‌های استان بوشهر ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در نشست ستاد کرونای استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ مورد فوتی کرونا در مردادماه امسال ثبت شده است که آمار نگران‌کننده‌ای است.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری سپاه، ارتش، نیروی هوایی، زمینی و تأمین اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: امکانات درمانی این نهادها برای کمک به درمان کرونا بسیج شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ تخت کرونایی در استان بوشهر فراهم شده است افزود: در این شرایط باز هم شاهد اشغال همه تخت‌ها در استان هستیم.

وی خواستار رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم شد و اضافه کرد: همه مردم عزادار این ایام هستند و باید شیوه‌نامه بهداشتی در برگزاری مراسم مد نظر باشد تا درگیری مردم با بیماری کرونا کنترل و مهار شود.

گراوند با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای سربسته خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی استان بوشهر در شرایط کنونی به‌گونه‌ای است که اگر مراعات بهداشتی و فاصله‌گذاری نشود باید انتظار بستری و مرگ‌های بیشتری داشته باشیم.

افزایش داروخانه‌های شبانه‌روزی

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای تأمین منابع اعتباری دانشگاه علوم پزشکی در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی شد و گفت: محدودیت تردد خودرو در استان بوشهر دو هفته ادامه دارد که این محدودیت بین شهرستان‌ها و استان‌ها اعمال می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر افزایش ۵۰ درصدی تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی در استان تصریح کرد: داروخانه هلال احمر بوشهر دارای ظرفیت مطلوبی در عرضه خدمات دارویی است که باید تقویت شود.

وی با تاکید به فرمانداران برای راه‌اندازی مرکز درمان سرپایی و بستری موقت ویژه بیماران کرونا در ۱۰ شهرستان بوشهر افزود: نظارت مستمر بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات ضروری است.

گراوند سرعت واکسیناسیون کرونا در استان را مطلوب دانست و ادامه داد: توزیع کمک‌های مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی به جای توزیع مواد غذایی باید با جدیت ادامه یابد.

کد خبر 5281883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha