۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

رونق کشت درخت سنجد در جاجرم/ ۲۰ هکتار باغ سنجد احداث شد

رونق کشت درخت سنجد در جاجرم/ ۲۰ هکتار باغ سنجد احداث شد

بجنورد- مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به رونق کشت درخت سنجد در این شهرستان، گفت: اکنون ۲۰ هکتار باغ زیر کشت این درخت است که درآمدزایی خوبی برای جاجرم دارد.

ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سنجد یکی از محصولاتی است که به‌تازگی کشت آن در جاجرم رونق یافته؛ چراکه در سنوات گذشته با تبلیغات وسیع پیرامون ارزش غذایی و کاربرد دارویی آن در طب سنتی شاهد اقبال عموم به این محصول هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: با توجه به شرایط. اقلیمی شهرستان این گیاه تاب‌آوری خوبی در برابر باد، طوفان، خشکسالی و آفات دارد و از قدیم نیز در کنار جوی آب و نهرها کشت آن متداول بوده است.

وی افزود: توجه به کشت سنجد امروز به یک کلید در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

عباسیان تصریح کرد: کشت درخت سنجد با اینکه دارای قدمت و پیشینه زیادی در جاجرم است اما نگاه توسعه محور برای افزایش سطح زیر کشت این‌گونه ارزشمند هیچ زمان مطرح نشده بود چراکه غالباً به‌صورت پراکنده در مسیر انتقال آب و نهرها به‌منظور استفاده از سایه و میوه آن کشت می‌شد ولی در سنوات اخیر کشت آن به‌صورت باغ در منطقه رونق گرفته و شاهد اضافه شدن سطح زیر کشت باغات هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم بیان داشت: با شیب ملایم در زمینهٔ کشت این محصول و توسعه باغات به شرایط بهتر در راستای فروش بیشتر و تبدیل برخی مناطق برای تولید عمده می‌توان دست‌یافت.

وی افزود: تأمین نهال‌های مرغوب و باکیفیت، احداث باغات جدید با روش‌های نوین آبیاری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

عباسیان بیان داشت: در حال حاضر در شهرستان جاجرم ۲۰ هکتار باغ متمرکز سنجد در شهرستان طی ۳ سال گذشته احداث شده که در سال جاری به بار نشسته است.

وی در انتها گفت: از هر هکتار، ۲ تن محصول سنجد برداشت می‌شود که از قرار هر کیلو ۲۵ هزار تومان می‌تواند درآمدزایی خوبی در بخش کشاورزی داشته باشد.

کد خبر 5286847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha