۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

استاندار خوزستان تأکید کرد؛

برخورد دادستان بامدیران بی‌توجه به مصوبات ستادتنظیم بازارخوزستان

برخورد دادستان بامدیران بی‌توجه به مصوبات ستادتنظیم بازارخوزستان

اهواز- استاندار خوزستان گفت: مدیرانی که به مصوبات ستاد تنظیم بازار خوزستان عمل نکنند به دادستانی معرفی می‌شوند تا با این افراد برخورد جدی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان بیان کرد: در مواردی مدیران عضو در این ستاد به مصوبات عمل نمی‌کنند و این موضوع باعث ایجاد مشکلات بیشتر در امر رسیدگی به معضلات استان می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی، سازمان صمت و اتاق اصناف باید در این شرایط سخت و حساس با جدیت بیشتری کار نظارت را داشته باشند تا جلوی متخلفان و ایجاد فساد در بازار گرفته شود.

استاندار خوزستان در ادامه از وضعیت نامناسب عرضه سیمان در خوزستان گلایه کرد و گفت: در نامه‌ای از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواهم خواست تا به موضوع عرضه سیمان رسیدگی کند.

وی اظهار کرد: از بیش از یک ماه پیش خریدوفروش سیمان در بورس آغاز شده که در پی آن به دلایل مختلف مشکلاتی در این بخش ایجاد شده است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: عرضه سیمان در بورس نیاز به زمینه‌سازی و آموزش دارد که بدون هیچ‌گونه آمادگی، خریدوفروش سیمان در بورس در حال انجام است.

ممنوعیت صادرات سیمان از خوزستان

استاندار خوزستان تأکید کرد: تا زمان تثبیت وضعیت سیمان در خوزستان صادرات این کالا از استان ممنوع است؛ بنابراین از نیروی انتظامی برای جلوگیری از خروج سیمان کمک خواهیم گرفت و تا زمانی که قیمت و عرضه سیمان در استان تثبیت نشود برخی محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

به گفته استاندار خوزستان، عاملان فروش سیمان در خوزستان باید ابتدا با روش خریدوفروش سیمان در بورس آشنا شوند و سپس ساز و کار عرضه سیمان در این فضا انجام گیرد.

وی در ادامه به مشکل تأمین اعتبار حقوق آبداران اشاره و بیان کرد: برای تأمین اعتبار حقوق آبداران از سه راه استفاده کردیم که در هر سه راه با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم.

استاندار خوزستان افزود: با وجود پیگیری زیادی که از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار پرداخت حقوق آبداران انجام گرفت اما هنوز با مشکلات زیادی برای پرداخت این حقوق این قشر روبه‌رو هستیم.

سلیمانی دشتکی گفت: در این راستا باید سیستمی ایجاد شود تا رخوت و رکود کاری را از دستگاه‌های استان و کشور برطرف کند.

کد خبر 5288606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha