۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی آران خبر داد؛

مبارزه با موش صحرایی در ۲ هزار هکتار از بیابان‌های آران و بیدگل

مبارزه با موش صحرایی در ۲ هزار هکتار از بیابان‌های آران و بیدگل

اصفهان- مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: طرح مقابله با موش صحرایی در دو هزار هکتار از بیابان‌های آران و بیدگل اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید گل آرایی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در راستای مدیریت جنگل‌های دست کاشت و در سطح دو هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان از اردیبهشت ماه امسال آغاز و هم اکنون به پایان رسیده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح را حدود ۵۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبار از منابع ملی اداره منابع طبیعی هزینه شده است.

مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی آران و بیدگل به احداث تله رسوب گیر در ۱۵ کیلومتر از عرصه‌های بیابانی شمال سفید شهر هم اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتبار ۱۵۰ میلیونی به پایان رسیده است.

حمید گل آرایی از طرح آبیاری و مراقبت ۲۸۳ هکتاری مناطق بیابانی حسین آباد بخش کویرات و شمال سفید شهر به عنوان دیگر طرح‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ۴۵۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی حفظ و نگهداری از عرصه‌های نهال کاری شده منابع طبیعی در مناطق حساس فرسایش بادی مانند آران و بیدگل را ضرروی دانست و اظهار داشت: آران و بیدگل ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست تاغ، قره داغ و اسکنبیل دارد که موجب شده این شهرستان ویترین فعالیت‌های بیابان زدایی در کشور لقب بگیرد.

کد خبر 5293533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha