۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴

ایستادگی فرمانده تا پای شهادت برای دفاع از هم‌رزمانش؛

ارتباط رادیویی شهید مدافع حرم کرمانشاهی برای نخستین بار منتشر شد

ارتباط رادیویی شهید مدافع حرم کرمانشاهی برای نخستین بار منتشر شد

کرمانشاه- ارتباط رادیویی شهید مدافع حرم کرمانشاهی که تا پای شهادت پای نیروهایش ایستاد برای نخستین بار در خبرگزاری مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حاج اکبر نظری در نخستین اعزام رسمی به سوریه با توجه به توانایی فرماندهی بالا و رزم عملیاتی و همچنین تجربه جنگ چریکی که داشت، توسط شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده تیپ زینبیون مشغول به فعالیت در سوریه و کارزار دفاع از حرم به همراهی شهید علیخانی شد.

روایات متعددی از دلاورمردی‌های هم‌رزمان مرصاد در نقطه نقطه سوریه به ثبت رسیده است که برای نمونه می‌شود به عملیات تیپ زینبیون در منطقه شهرک ۱۰۷۰ حلب اشاره کرد.

به نقل از یکی از هم‌رزمان شهید حاج اکبر نظری، شهید نظری به همراه جمعی از نیروهای پاکستانی مدافع حرم برای بازپس گیری مناطقی استراتژیک از این شهر به قلب دشمن زد و پس از درگیری سنگین بر منطقه مورد نظر مسلط شد.

دشمن تکفیری که توان رو در رو جنگیدن با فرمانده شجاع تیپ زینبیون را نداشت به محاصره منطقه رو آورد.

نیروهای خودی در فرماندهی پس از ساعت‌ها تلاش موفق شدند برای لحظاتی حلقه محاصره را بشکنند تا فرمانده شجاع تیپ زینبیون که خط شکن عملیات مرصاد و نصر ۷ بوده را از محاصره دربیاورند.

در ارتباط رادیویی (بی‌سیم) از حاج اکبر که فرماندهی نیروهای زینبیون (پاکستانی‌ها) را در این عملیات بر عهده داشت، خواسته می‌شود با نفربری که به محل استقرار آنها اعزام می‌شود به عقب برگردد، اما فرمانده شجاع و رفیق روزهای سخت، هم‌رزمانش را تنها نمی‌گذارد.

هیچ‌گاه هیچ‌کدام از هم‌رزمانش در دفاع مقدس یا دفاع از حرم سراغ ندارند حاج اکبر که مرد واقعی میدان نبرد بود، رفقایش را تنها بگذارد و برگردد.

این‌چنین است که حاج اکبر نظری در این ارتباط رادیویی به فرماندهی اعلام می‌کند:

«اگر زرهی نباشد نمی‌توانیم به عقب برگردیم، خدا شاهده من هم پیش این بچه‌ها وایمسیتم، یک قدم هم عقب نمیام»

وقتی اصرار را برای بازگشتش می بیند، می‌گوید: «اگر می‌توانید زرهی بیارید که همه بچه‌ها را عقب بیاریم، وگرنه من هم عقب نمیایم» و تاکید می‌کند این را به فرمانده قرارگاه دفاع از حرم در سوریه هم بگویید.

سرانجام با فشار قرارگاه مدافعان حرم در سوریه، حلقه محاصره تکفیری‌ها شکسته و شهرک ۱۰۷۰ پس از مدت‌ها که در تصرف تکفیری‌ها بود آزاد می‌شود.

کد خبر 5298486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      قرین رحمت الهی باشن این سرداران پاک و شجاع آسمانی رحمت الله علیه