۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷

مناف هاشمی:

تامین واگن و اتوبوس به تنهایی از محل عوارض امکانپذیر نیست

تامین واگن و اتوبوس به تنهایی از محل عوارض امکانپذیر نیست

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: تامین واگن و اتوبوس به تنهایی از محل عوارض و کمک مردم امکانپذیر نیست. بنابراین درخواست ما ورود دولت و کمک در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مرکز کنترل فرمان و مرکز واکسیناسیون شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید هاشمی از ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران، همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد گفت: بر پایه قولی که ۲۰ روز پیش به شورای شهر تهران داده‌ایم تا بازگشایی مدارس ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۳۰۰ دستگاه اورهال شده و ۲۰۰ دستگاه خرید جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده خواهد شد. برای خرید اتوبوس‌های جدید تأمین اعتبار لازم انجام شده و شهردار تهران این موضوع را پیگیری کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این ۵۰۰ اتوبوس تا اواسط مهرماه و اوایل آبان ماه امسال به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه خواهند شد، افزود: شهر تهران به اضافه شدن ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد که در این زمینه دولت باید کمک کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا مکاتباتی با وزارت کشور و ریاست جمهوری انجام شده و امیدواریم این پیگیری‌ها منجر به تأمین اتوبوس و واگن مورد نیاز حمل و نقل عمومی شود.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: تأمین واگن و اتوبوس به تنهایی از محل عوارض و کمک مردم امکانپذیر نیست. لذا خواسته ما ورود دولت و کمک در این حوزه است.

بازسازی واگن‌ها و نوسازی تاکسی‌ها از دیگر مواردی بود که معاون شهردار تهران به آن اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و در بازدید امروز نیز اعضای شورای اسلامی شهر تهران از نزدیک در جریان این اقدامات قرار خواهند گرفت.

باید از ازدحام جمعیت در حمل و نقل عمومی کاسته شود تا پویایی در شهر باقی بماند

در ادامه سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه معتقدم که بازدید اعضای شورای شهر به عنوان نماینده‌های مردم از پروژه‌ها و معاونت‌ها نگاه بازتری به اعضا می‌دهد. گفت: در کمیسیون‌های تخصصی این دید همه جانبه وجود دارد ولی باید امکانی فراهم کرد تا با بازدید همه اعضا، نیروهای اجرایی خدمت بهتر و بهینه‌تر به شهروندان ارائه دهند.

نادعلی در ادامه افزود: همکاران بنده در کمیسیون‌های تخصصی این دید همه جانبه را دارند ولی باید امکانی فراهم کرد تا با بازدید همه اعضا، نیروهای اجرایی خدمت بهتر و بهینه‌تر به شهروندان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر تأمین آسایش مسافران حمل و نقل عمومی باید در کنترل کرونا ورود کنیم، عنوان کرد: باید از ازدحام و تراکم حمل و نقل عمومی کاسته شود تا پویایی در شهر باقی بماند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تلاش می‌شود که برای ارائه خدمت بهتر همکاران به شهروندان هرچه نیاز است چه درباره دولت یا مجلس فراهم شود.

ایجاد دگرگونی در مدیریت شهری

در ادامه عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز شاهد یک تحول هستیم این اتفاقی که امروز در شهرداری تهران رخ می‌دهد در رفع کمبودهای ۴ سال یا حتی ۶ سال گذشته است. چرا که سال‌هاست به ناوگان اتوبوسرانی و مترو چیزی اضافه نشد و با کمبود مواجه بوده است.

علوی تصریح کرد: کمبودها و مشکلات در مخاطرات کرونا خودش را بیشتر نشان داد چرا که تاب‌آوری در این بخش‌ها پایین بود. اینکه در بدو ورود مدیریت شهری ششم با همت شهردار تهران، معاون حمل و نقل ترافیک و اعضای شورا به یک‌باره قرارداد اورهال و خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس امضا می‌شود، نشان از آغاز دگرگونی دارد.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی جز مراکز شیوع کرونا است گفت: از این رو این دغدغه از ابتدا مطرح بود که برای جبران کمبود واگن‌های مترو و اتوبوسرانی تصمیماتی اتخاذ و اجرا شود.

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: شهردار تهران از نخستین روز قبول مسئولیت خود اولین موضوعی را که در حیطه شهرداری و فراتر از آن در دستور کار خود قرار دادند، کرونا بود. امروزه مراکز واکسیناسیون در مجموعه‌های شهرداری در حال حاضر فعالیت هستند تا علاوه بر پرسنل و خانواده‌های آنان نیز واکسینه شوند تا باری از روی دوش وزارت بهداشت برداشته شود.

کد خبر 5300107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha