۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰

معاون وزیر راه و شهرسازی:

حوزه شهرسازی در شهرستان های استان تهران مطلوب نیست

حوزه شهرسازی در شهرستان های استان تهران مطلوب نیست

پاکدشت- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرستان‌های استان تهران با وجود نزدیکی به پایتخت در حوزه شهرسازی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه صادق مالواجرد عصر شنبه در جلسه مشترک با مسئولان پاکدشت که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات حوزه راه و شهرسازی اشتغالزایی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهرستان‌های استان تهران شاهد رونق و پویایی هستیم اما پاسخگو نبودن به این کار و فعالیت به ویژه در حوزه سکونت و ساماندهی افراد شاغل، می‌تواند مشکلات و معضلات موجود را تشدید کند.

صادق مالواجرد گفت: شهرستان‌های استان تهران با وجود قرابت به پایتخت در حوزه شهرسازی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

وی در خصوص مشکل اوقافی بودن اراضی شهرستان پاکدشت عنوان داشت: در کشور هنوز شهرهایی وجود دارد که کل شهر اوقافی بوده و مشکلات زیادی را به وجود آورده، محدودیتی که می‌تواند به فرصتی برای پیشرفت و توسعه هر منطقه تبدیل شود.

وی افزود: بسیاری از تعاونی‌ها به دلیل قرار نداشتن در داخل محدوده شهر به جهت حقوقی و قانونی با مشکل مواجه شده‌اند لذا ضروری است که با طرح جامع فارغ از موضوع مالکیت، محدوده شهر را تعیین کنیم که هم مشکلات رفع شود و هم توسعه درست در جامعه صورت گیرد.

کد خبر 5302380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha