۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹

کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان ازسوی انتشارات حتمی منتشر شد

کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان ازسوی انتشارات حتمی منتشر شد

کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان، تألیف دامن اماتو و با ترجمه دکتر حامد رضایی نسب، امیرحسین احمدی حکمتی کار و زهرا عبدالوند در ۱۵۸ صفحه مصور و قطع رحلی توسط انتشارات حتمی منتشر شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان باید برای مربیان ورزشی در دوره ‫هایی استفاده شود که مبتنی بر شواهد هستند. این کتاب برای مشاورین تغذیه‌ای مفید است که به دنبال مطالب کاربردی تغذیه به منظور بهبود سلامت یا عملکرد می‫ باشند. هم چنین می‫ توان گفت، این کتاب برای مربیان ورزش ‫های قدرتی و بدنسازی، فیزیوتراپیست ها، پزشکان و مربیان شخصی می ‫تواند مفید باشد.

راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان

در شرایط امروزی، اگر در شغل‫ های که در حوزه مراقبت از سلامت باشند فعالیت داشته باشیم، از ما انتظار می‫ رود که در همه جوانب زمینه ‫های مربوطه دارای آشنایی باشیم. در دهه گذشته، فیزیوتراپیست‫ ها به مراحل پیشرفته و تخصصی از روش ‫های سوزنکاری خشک (طب سوزنی) و دستکاری ستون فقرات دست پیدا کرده ‫اند و ه مچنان در حال پیشرفت و بهبود هستند. با وجود تمام این گواهینامه‫ ها و مسئولیت ‫های جدید، هنوز افراد نیاز به آموزش بیشتر به منظور ارائه مراقبت‫ های مطلوب دارند. این موضوع نه تنها برای ورزشکاران یا مصدومین مفید است، بلکه برای افرادی که می‫ خواهند فقط ظاهر و احساس بهتری داشته باشند نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آموزش تغذیه ورزشی برای رسیدن به این اهداف از اهمیت بالاتری برخوردار است.

تمرینات ورزشی به طور گسترده ای به عنوان یک حرفه مراقبت از سلامت در نظر گرفته می‫ شود و جهت آموزش مربیان ورزشی باید به این موارد توجه ویژه ای شود. مربیان همیشه در شرایط مختلفی قرار می ‫گیرند و می‫ توانند از استراتژی‫ های متفاوتی استفاده کنند به عنوان مثال به احتمال زیاد برخی افراد مانند، یک ورزشکار، مشتری، سرباز یا افسر می‫ خواهد بداند چه بخورد، چه زمانی و چه مقدار غذا بخورد و در سایر موارد سوالات پیچیده‌تر را در ذهن خود دارند. تمرین دهنده‫ های ورزشی برای پاسخگویی به این سوالات بایستی میزان کافی از دانش تغذیه را داشته باشند و آنها پس از خواندن این کتاب دانش مطلوب را کسب خواهند کرد. همه ما از جنبه‌ای ورزشکار هستیم، بنابراین در هنگام بحث درباره افراد، فقط از اصطلاحات مشاور و ورزشکار استفاده خواهیم کرد.

مشاوران مراقبت از سلامت باید از این کتاب درسی به عنوان راهنمای پایه ریزی برای آموزش خود و به عنوان روشی برای استخراج اطلاعات لازم برای کمک به ورزشکاران تحت مراقبت خود استفاده کنند. این نکته را در ذهن داشته باشید که هیچ رژیم غذایی کاملی وجود ندارد و متخصصان از این کتاب می‫ آموزند که چگونه با هر ورزشکار بر اساس نیاز‫های فردی اش رفتار کنند.

آنچه در کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان می‌خوانید؛

فصل ۱: مقدمه
فصل ۲: مبانی تغذیه انسان
فصل ۳: حقایق و باورهای غلط تغذیه‌ای
فصل ۴: بی نظمی و اختلالات تغذیه‌ای در ورزشکاران
فصل ۵: هیدراتاسیون چیست؟ فیزیولوژی جذب مایعات
فصل ۶: مکمل‌ها
فصل ۷: تغذیه بهینه برای بهبود آسیب دیدگی
فصل ۸: زمان بندی مواد مغذی
فصل ۹: شرایط خاص
فصل ۱۰: نتیجه گیری

خرید آنلاین کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان

کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان، تألیف دامن اماتو و با ترجمه دکتر حامد رضایی نسب، امیرحسین احمدی حکمتی کار و زهرا عبدالوند در ۱۵۸ صفحه مصور و قطع رحلی، از سوی انتشارات حتمی به بازار نشر عرضه شده است.

برای خرید این کتاب و همچنین کتاب‌های کنکور تربیت بدنی، می‌توانید آن را در سایت انتشارات حتمی سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. انتشارات حتمی به عنوان ناشر برگزیده کتاب‌های ورزشی، تاکنون مجموعه کاملی از کتاب برای رشته‌های ورزشی را منتشر کرده است.

تلفن: ۶۶۴۰۳۱۶۲

www.hatmipg.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5302908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha