۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲

مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

۸۰۰ طلبه امسال سال تحصیلی جدید را در آذربایجان غربی آغاز می کنند

۸۰۰ طلبه امسال سال تحصیلی جدید را در آذربایجان غربی آغاز می کنند

ارومیه - مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۸۰۰ طلبه در ۳ سطح در ۱۲ مدرسه حوزه علمیه استان مشغول تحصیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفدر محمدی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه شهرستان خوی از تخصصی شدن دروس حوزوی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر دروس کلام ۱ و۲ در حوزه‌های استان تخصصی شده و تخصصی شدن درس تبلیغ هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی از پذیرش ۷۰ نفر طلبه جدید در مدارس حوزه‌های علمیه استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: امسال بیش از ۸۰۰ طلبه در ۳ سطح در ۱۲ مدرسه حوزه علمیه استان مشغول تحصیل خواهند شد

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و تخصصی شدن دروس حوزه را مهمترین اولویت کاری حوزه‌های استان در سال جاری اعلام و تصریح کرد: امسال بنابه تصمیم ستاد ملی کرونا کلاس‌های حوزه‌های علمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی حوزه‌های علمیه را سنگر دفاع و تبلیغ ارزشها و آموزه‌های دینی و قرآنی و دفاع از ولایت دانست و گفت: امروز بزرگترین شاخصه طلاب حوزه‌ها علمیه دشمن شناسی و کمک به مردم در جهت توسعه فرهنگی و مذهبی در جهت مقابله با توطئه‌های فرهنگی استکبار جهانی است

در پایان این مراسم حجت الاسلام مرتضی اکبری مدیر حوزه علمیه امام خمینی خوی با حفظ سمت به عنوان مدیر جدید این حوزه معرفی شد و از تلاش‌های ۳۰ ساله حجت اسلام سید قاسم موسوی مدیر سابق این حوزه که در بستر بیماری است تقدیر شد.

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور علما، روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه در محوطه حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی شامل آموزشی حوزه‌های علمیه نمازی، سفیران هدایت، الزهرا آغاز شد.

تجلیل از ۱۲ طلبه موفق و برتر شهرستان خوی در مسابقات ملی و استانی حوزه از دیگر بخش‌های این آئین بود.

کد خبر 5303718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha