۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۴۶

در آستانه اربعین حسینی صورت گرفت؛

آزادی ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی اردبیل

آزادی ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی اردبیل

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در استانه اربعین حسینی و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی استان آزاد و به آغوش خانواده خود برگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه در راستای رسیدگی به مشکلات مددجویان و نظارت بر وضعیت زندانیان رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان مرکز استان و جمعی از قضات از زندان مرکزی اردبیل بازدید کردند.

در این بازدیدها قضات به صورت رو در رو و مستقیم در بندهای مختلف زندان با زندانیان دیدار کرده و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان، دستورات قضائی لازم را صادر کردند.

این بازدید که با حضور بیش از ۲۰۰ قاضی دادگاه‌های اصلی و تجدید نظر استان صورت گرفت، قضات ضمن بررسی پرونده‌های قضائی زندانیان به درخواست‌های زندانیان در بحث اعطای تسهیلاتی همچون مرخصی، آزادی مشروط، آزادی پایان دوره و نیز درخواست طرح در کمسیون عفو و بخشودگی رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر نمودند.

حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اردبیل ضمن قدردانی از تلاش‌های قضات و کارکنان دادگستری استان در جهت تأمین امنیت و اجرای عدالت اظهار کرد: تلاش‌های شبانه روزی و جهاد گونه مسئولان و پرسنل اداره کل زندان‌های استان در راستای اصلاح و بازپروری مددجویان قابل تقدیر است و این عمل همواره باید در کنار حل پرونده‌های قضائی زندانیان استان در دستور کار قرار گیرد.

وی از آزاد سازی ۱۵ نفر از زندانیان در آستانه اربعین حسینی در استان اردبیل خبر داد و گفت: ۱۲ نفر از این زندانیان مرد و سه نفر از آنها زن بودند که با مشارکت خیرین و مردم نیکوکار استان بدهی معوقه آنها پرداخت و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از عموم مردم ولایی و حسینی استان خواست تا با شرکت در پویش نذر اربعین حسینی گام‌های مؤثرتری را در راستای آزاد سازی زندانیان، به ویژه محکومین جرایم مالی و غیر عمد بردارند.

کد خبر 5305899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha