۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳

معاون جهاد کشاورزی گیلان:

پایان برداشت برنج در گیلان/ ۱۷۵ هزار هکتار مکانیزه برداشت شد

پایان برداشت برنج در گیلان/ ۱۷۵ هزار هکتار مکانیزه برداشت شد

رشت- معاون جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پایان برداشت برنج از شالیزارهای استان، گفت: ۱۷۵ هزار هکتار به صورت مکانیزه برداشت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی پیش از ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پایان برداشت برنج از شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: امسال یک میلیون تن شلتوک از مزارع برنج گیلان برداشت شده است.

وی ارزش ریالی شلتوک‌های برداشت شده را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان شلتوک ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه امسال پیش بینی شده بود که بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه برداشت شود، گفت: با توجه به بارش باران و خوابیدگی درصدی از مزارع شالیزاری استان در مجموع ۱۷۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه برداشت شده است.

وی همچنین به مزایای برداشت مکانیزه شالیزار اشاره و اضافه کرد: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات برنج و افزایش سرعت در تولید برنج از مزایای کشت و برداشت مکانیزه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش، گفت: این محصول نیز می‌تواند برای کشاورزان درآمدزا باشد و باید از این ظرفیت نیز استفاده شود.

وی به آغاز کشت دوم در برخی شالیزارهای استان گیلان نیز اشاره و با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی به کشت دوم محصولات کشاورزی اختصاص یافته بود، ادامه داد: از این میزان در ۹۰ هزار هکتار راتون پرورش داده شد.

موسوی اضافه کرد: پیش بینی شده امسال بیش از ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به کشت دوم اختصاص داده شود.

کد خبر 5306104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha