۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۳۱

امام جمعه گناوه:

شهر گناوه نیازمند یک شهردار دانا و توانا است

شهر گناوه نیازمند یک شهردار دانا و توانا است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: شهر گناوه در حال حاضر نیازمند یک شهردار دانا و توانا است و این دو رکن اصلی و مهم برای مسئولیت پذیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان در مصلی جمعه گناوه با اشاره به تقارن ایام اربعین امسال با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس نشأت گرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است و رزمندگان اسلام توانستند با بهره‌گیری از فرهنگ ناب عاشورایی، در دوران دفاع مقدس بر جبهه کفر پیروز شوند.

امام جمعه گناوه افزود: جبهه کفر با حمایت جهانی از رژیم بعث عراق هجمه گسترده‌ای را بر علیه شجره طیبه انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی آغاز کردند تا این انقلاب نوپا را از بین ببرند.

وی گفت: صدام با حمایت‌های بیش از ۴۰ کشور جهان با تمام امکانات و سلاح‌های پیشرفته علیه ملت ایران جنگی نابرابر را به مدت هشت سال تحمیل کرد اما ملت ایران و رزمندگان اسلام با توکل بر خدا و رهبری و فرماندهی امام (ره) و توسل به ائمه اطهار (ع) در مقابله تمام دشمنان ایستادند و با مقاومت جانانه بر دشمن پیروز شدند.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما امکانات محدود ولی با ایمان راسخ و اعتقاد به ولی امر و رهبری امام خمینی (ره) در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و بر دشمن پیروز شدند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در دفاع مقدس، ما پیروز این جنگ شدیم و توانستیم صدام را مجبور به پذیرش قطعنامه الجزایر که در ابتدای جنگ آن را پاره کرده بود پس از هشت سال جنگ تحمیلی کنیم در حالی که همه از او حمایت می‌کردند و کسانی که در صدد متهم کردن کشور ما به عنوان آغازگر جنگ بودند در پایان جنگ مجبور شدند صدام را به عنوان آغازگر و متجاوز جنگی به جامعه جهانی معرفی کنند و این به معنای پیروزی ما و شکست دشمن است.

وی ادامه داد: در مطالعه تاریخ ۲۰۰ سال اخیر ایران در هر جنگی، قسمتی از خاک کشورمان تجزیه شد اما تنها در هشت ساله دوران جنگ تحمیلی جوانان غیور و نستوه نگذاشتند یک وجب از سرزمین میهن اسلامی جدا شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز ایران اسلامی به برکت تجربه گران سنگ دفاع مقدس و ثمره خون شهدا توانسته است به مقتدرترین کشور در منطقه تبدیل شود و معادلات دشمن را به هم می‌زند و در خیلی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی نقش تعیین کننده دارد.

وی گفت: شهدا، پیشکسوتان جهاد و شهادت، سلحشوران، رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها امروز حق بزرگی بر گردن ما دارند و خدمات و ایثارگری‌های آنها نباید در پیچ و خم دنیا به دست فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: در هفته گرامیداشت دفاع مقدس که فرصت ناب یادآوری رشادت‌های و دستاوردهای رزمندگان است باید به نسل جوان منتقل شود و کتاب‌های تاریخ مدارس و دانشگاه‌های ما نباید از این صفحات خالی باشد بلکه باید با این نسل بیشتر با این رشادت‌ها آشنا شوند.

زائران حسینی به نیابت شهدا در مراسم اربعین حضور یابند

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مسئولان امسال نیز تعدادی از زائران از فیض حضور در مراسم اربعین ب رخوردار می‌شوند البته با توجه به شرایط کرونایی مراسم امسال به صورت محدود خواهد بود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: اگر امروز آزادانه در اماکن مقدس و کربلای معلی حضور پیدا می‌کنیم مدیون رشادت‌های و خون پاک شهدا هستیم و زائران باید به نیابت از شهدا در این مراسم حضور یابند.

وی گفت: امسال نیز موکب خدام الحسین (ع) شهرستان گناوه به نمایندگی از این شهرستان در اربعین برای خدمت به زائران حسینی حضور دارد و نایب الزیاره همه در این مراسم خواهد بود.

شهر گناوه نیازمند یک شهردار دانا و توانا است

لزوم حمایت از ورزشکاران و قهرمانان

امام جمعه گناوه با تاکید بر حمایت از ورزشکاران شهرستان گفت: شهرستان گناوه در ابعاد مختلف دارای ظرفیت‌های بی نظیر است و ورزشکاران این شهرستان نیز در میادین مختلف برای کشور و استان و شهرستان افتخارآفرینی می‌کنند.

وی یادآور شد: وظیفه همه مسئولان حمایت از این ورزشکاران است که باعث افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم کشورمان می‌شوند.

امام جمعه گناوه با اشاره به انتخاب رئیس شورا گفت: شورای اسلامی شهر نباید بگذارد فرصت‌ها از دست برود بلکه باید از فرصت‌ها نهایت بهره را برد.

وی گفت: شهر گناوه در حال حاضر نیازمند یک شهردار دانا و توانا است و این دو رکن اصلی و مهم برای مسئولیت پذیری است لذا شورای اسلامی شهر با وحدت، همدلی و دلسوزی و به دور از توجه به منافع شخصی، نیرویی توانمند را برای شهرداری انتخاب کنند.

نقش مهم جوانان در دفاع مقدس

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای تجلیل از کسانی است که عزت و سرافرازی امروز ما مدیون رشادت‌های آنها است و باید قدردان این عزیزان باشیم.

سرهنگ شهسوار حاجی پور با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی بزرگ‌ترین و فاجعه آمیز ترین خصومت دشمنان علیه نظام اسلامی بود افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی خسارت‌های مادی و معنوی زیادی بر کشور وارد شد اما در عوض آن عزت، استقلال و خودباوری نصیب ملت شد.

و ی تصریح کرد: با وجود اینکه مدیریت و فرماندهی جنگ کاری بسیار سخت و پیچیده‌ای است اما جوانان غیور ایران اسلامی توانستند در آن دوران آن را بخوبی فرماندهی و مدیریت کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه با اشاره به اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: ادارات و دستگاه های مختلف این شهرستان در گرامیداشت هرچه باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس و اجرای برنامه‌ها همکاری و پشتیبانی لازم داشته باشند و در برنامه‌های این هفته حضور یابند.

کد خبر 5309545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha