۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳

جانشین اقشار بسیج و مستضعفین سپاه امام سجاد (ع):

«علی لندی» نتیجه فرهنگ ایثار و شهادت است

«علی لندی» نتیجه فرهنگ ایثار و شهادت است

بندرعباس - جانشین ستاد اقشار بسیج و مستضعفین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: «علی لندی» نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که ریشه در آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

سرهنگ پاسدار رحمت‌اله دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با ذکر این نکته که باعث افتخار است که خدمت‌گذار این نظام باشیم، اظهار کرد: افرادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز ایران از امنیت و اقتدار برخوردار باشد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت گرامیداشت از خانواده شهدا در هر سطحی، عنوان کرد: تمام ایرانیان در هر سطحی باید سپاسگزار جان فشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس باشند و به اندازه سهم خود برای زنده نگاه داشتن راه آنها تلاش کنند.

جانشین ستاد اقشار بسیج و مستضعفین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ابراز داشت: وقتی که زندگی‌نامه و وصیت‌نامه‌های شهدا را مرور می‌کنیم، اتفاقاتی مشاهده می‌شود که برای نسل جدید قابل باور نیست.

دهقانی با ذکر این نکته که مرور زمان باعث شده است که برخی از رشادت‌ها کم‌رنگ شود، بیان داشت: اینکه گفته می‌شود از یک خانواده در استان هرمزگان ۹ شهید و از برخی دیگر از خانواده‌ها پنج شهید تقدیم انقلاب شده است بسیار ارزشمند و حماسی است و نشان دهنده ولایت‌مداری مردم هرمزگان است.

وی با ذکر این نکته که خانواده برخی جانبازان از خود جانباز بیشتر متحمل درد و فشار است، تصریح کرد: محدودیت‌ها و مشکلات زیادی برای خانواده‌های ایثارگران در دوران دفاع مقدس ایجاد شد اما به هیچ عنوان مانع از جهاد در برابر استکبار نشد و تمام مردم چه مرد و چه زن برای حفظ تمامیت اراضی ایران و انقلاب اسلامی پای کار بودند.

این مقام مسئول با اشاره به سختی‌های که آزادگان دفاع مقدس متحمل شدند، مطرح کرد: وضعیت بهداشتی اسرای ایرانی در عراق بسیار وخیم بود و شکنجه‌های شدیدی به رزمندگان ما اعمال می‌شد. جوان رشید ۹۰ کیلویی پس از آزاد شدن از زندان‌های عراقی‌ها به کمتر از ۳۰ کیلو رسیده بود که نشان دهنده رفتارهای غیر انسانی حزب بعث عراق بود.

دهقانی ضمن تاکید بر حفظ روحیه ایثار و شهادت، اظهار کرد: دفاع مقدس مانند مدرسه انسان سازی بود که بشر را به ارزش های متعالی و والای الهی نزدیک می‌کرد. نتیجه فرهنگ و ایثار و شهادت اتفاقی است که چندی پیش توسط جوان ایزه‌ای دهه هشتادی رقم خورد و به واسطه آن دو بانو که از خانواده شهدا بودند نجات پیدا کردند اما خودش به شهادت رسید.

جانشین ستاد اقشار بسیج و مستضعفین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به شهدای مدافع حرم، گفت: امیدوارم بتوانیم با همین روحیه وظایف خود در برابر ولایت که بر دوش ما قرار دارد را انجام دهیم.

دهقانی با ذکر این نکته که از روحیه دفاع مقدس درس گرفتیم، اذعان کرد: دفاع مقدس درسی برای یک مقطع خاص یا برای یک قشر خاص نیست بلکه می‌توان گفت گنجی عظیم برای تمام تاریخ و تمام مردم جهان است.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس به ما روحیه ایستادگی و مقاومت داد و دفاع را به هویت ملی ایران تبدیل کرد. اگر ظلم استکبار جهانی خدای ناکرده می‌پذیرفتیم باید قرن‌های این خواری را تحمل می‌کردیم اما به برکت ایثار شهدا و مقاومت رزمندگان اکنون در اوج قدرت و اقتدار هستیم.

جانشین ستاد اقشار بسیج و مستضعفین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ابراز داشت: نمی‌گوییم که جمهوری اسلامی در دوران بی‌نقص خودش قرار دارد، قطعاً با چالش‌هایی روبرو است اما در ابتدای انقلاب چالش‌هایی مانند سلاح و موضوعات مختلف را مدیریت کردیم. امروز نیز می‌توانیم چالش‌ها را مدیریت حل کنیم.

دهقانی بیان داشت: دست نفوذ اسرائیل و آمریکا را در کشور قطع کردیم و اکنون اگر چالش هم برای ایران وجود دارد در کنار مرز اسرائیل است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چالش کشورهای استکبار جهانی مانند اسرائیل چگونگی برخورد با مقاومت است. در گذشته تلاش می‌کردند که سلاح نظامی به دست ایرانیان نرسد اما اکنون چالش آن‌ها جلوگیری از صادرات سلاح توسط ایران است که نشان دهنده عوض شدن معادله بازی طی مدت کوتاهی است.

این مقام مسئول مطرح کرد: پیشکسوتان و رزمندگان شرایط آن دوران را بهتر می‌دانند و می‌دانند چه فضایی بر جبهه حاکم بود که چنین نتایجی حاصل شده است.

کد خبر 5313976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha