۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷

در راستای مهار مهاجرت غیرقانونی؛

فرانسه برای ۳ کشور آفریقای شمالی محدودیت روادید قائل می شود

فرانسه برای ۳ کشور آفریقای شمالی محدودیت روادید قائل می شود

دولت پاریس می گوید سه کشوری که سابق بر این، مستعمره فرانسه بودند به مسئولیت های خود در قبال مهار مهاجرت غیرقانونی عمل نکردند و به همین دلیل صدور روادید برای اتباع آنها به شدت کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «گابریل آتال» سخنگوی دولت پاریس در گفتگو با رادیو اروپا، از تصمیم فرانسه برای کاهش صدور روادید برای اتباع سه کشور الجزایر، تونس و مراکش خبر داد و علت این امر را سهل انگاری مستعمره های سابق فرانسه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی عنوان کرد.

به گفته این مقام فرانسوی، چنین تصمیمی بی سابقه و در عین حال ضروری است. این در حالی است که مهاجرت یکی از مسائل کلیدی کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۲۲ تلقی می شود.

برای الجزایر و مراکش، میزان روادید به نصف سقف تعیین شده در ۲۰۲۰ کاهش می یابد حال آنکه برای تونس این رقم به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای افراطی فرانسه، روز گذشته مدعی شد: اگر در انتخابات ۲۰۲۲ میلادی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، خواستار برگزاری همه پرسی درباره محدود کردن مهاجرت خواهم شد.

وی در ادامه این ادعا افزود: همه پرسی تدابیر محدود کننده‌ای را برای ورود به خاک فرانسه و اخذ ملیت فرانسوی پیشنهاد خواهد کرد و همین طور به شهروندان فرانسوی اولویت دسترسی به خانه های ارزان، شغل و مزایای تامین اجتماعی را خواهد داد. هدف اصلی از برگزاری این همه پرسی، قانونمند کردن مهاجرت خواهد بود.

کد خبر 5315503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha