۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۵

استاندار گیلان:

رسوب کالا در گمرکات گیلان طی ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است

رسوب کالا در گمرکات گیلان طی ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت به حداقل رساندن رسوب کالا در گمرک، گفت: رسوب کالا در گمرکات گیلان طی ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه مشترک گفتگوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات غیر نفتی گیلان با تأکید بر تسریع صادرات کالاهای غیر نفتی از این استان، اظهار کرد: گیلان با وجود همه دشواری‌ها شرایط مطلوبی در زمینه صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از این ظرفیت برای افزایش صادرات استفاده شود، گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود ۵۰۳ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار از استان گیلان صادر شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزی با رشد ۲۰ درصد مواجه هستیم، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده صادرات کالا در نیمه دوم سال بیشتر از نیمه اول سال بوده لذا طی ماه‌های آینده شاهد افزایش میزان صادرات و رسیدن به میزان ۷۵۰ میلیون دلار هدف گذاری شده برای امسال خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گیلان از نظر ثبت سفارش در کشور رتبه نهم و از لحاظ پاسخگویی رتبه سوم را دارد، تأکید کرد: باید تلاش شود تا زمان پاسخگویی به حداقل برسد.

زارع با تأکید بر ضرورت تلاش برای به حداقل رسیدن رسوب کالا در گمرک، ادامه داد: رسوب کالا در گمرک طی ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده و باید موضوعاتی همانند نتایج آزمایش‌ها برای کالاها توسط گمرک و سایر دستگاه‌ها به حداقل ممکن برسد.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت تأمین مواد اولیه و کالاهای اساسی همچون گندم و غلات و واردات حدود ۸۸۰ هزار تن کالا به استان طی نیمه نخست امسال، تصریح کرد: سیلوهای موجود در استان کمک کرد تا کالاهای اساسی ترخیص شوند و ما از فرصت‌های بیشتری برای تحقق اهدافی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند، بهره‌مند شویم.

وی یکی از ظرفیت‌های استان را اتحادیه اقتصادی اوراسیا دانست و بر تقویت آن تأکید و اضافه کرد: تقویت کشتیرانی بین بنادر اکتائو و کاسپین می‌تواند کمک کننده باشد و آستراخان نیز ظرفیت مناسبی‌ست که باید از آن به خوبی بهره گرفت.

زارع با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور بر تقویت بازارچه‌های مرزی، ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی در این مسیر بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: تأمین زمین برای شهرک‌های صنعتی مرزی از جمله دغدغه‌ها است که باید از آن به نحو شایسته استفاده شود.

کد خبر 5315788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha