۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵

مدیرکل استاندارد بوشهر خبر داد؛

تأسیسات سیلندر پرکنی استان بوشهر زیر ذره‌بین استاندارد

 تأسیسات سیلندر پرکنی استان بوشهر زیر ذره‌بین استاندارد

بوشهر- مدیرکل استاندارد استان بوشهر از اجرای طرح استانداردسازی تأسیسات سیلندر پرکنی سطح استان خبر داد.

محمدرحیم بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد ۹ جایگاه تأسیسات گاز مایع L.P.G در استان بوشهر وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اجرای اجباری کنترل ایستگاه‌های سیلندر پرکنی گاز مایع و کنترل کیفیت سیلندرهای در گردش گاز مایع، امسال نیز به روال سال‌های گذشته بازرسی فنی از آن‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت رعایت دقیق مندرجات استاندارد ملی شماره ۸۴۱ مربوط به حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نظارت بر عملیات بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر با حضور نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط با محوریت اداره کل استاندارد تشکیل تا بر حسن اجرای این امر مهم نظارت کند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه سیاست‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای عملیات بازسازی یا جایگزینی شیر و سیلندر گاز مایع یکی از اساسی‌ترین وظایف کمیته مرکزی است، خاطرنشان کرد: بازرسی از چگونگی نصب مخازن، ذخیره‌سازی و لوله‌کشی و تجهیزات وابسته به تأسیسات گاز مایع و محل نصب آنها طبق استاندارد ملی مربوطه از دیگر وظایف این کمیته است.

بهره‌مند با تأکید بر اینکه جایگاه داران موظفند مطابق استاندارد سیلندرهای متعلق به جایگاه را در حالت سالم و بدون خطر نگهداری کنند، عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام شده در صورت مشاهده سیلندر دارای عیب و نقص در صورت امکان قسمت معیوب توسط شرکت مورد تأیید سازمان ملی استاندارد تعمیر و در غیر این صورت سیلندر از سرویس خارج شده و ذوب می‌شود.

وی افزود: همچنین در همین راستا با نظارت کارشناسان این اداره کل تعداد ۵ هزار عدد شیر معیوب سیلندر گاز مایع L.P.G امحاء شد.

مدیرکل استاندارد بوشهر خاطرنشان کرد: تمام افرادی که به نحوی با حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع سروکار دارند باید کاملاً به خصوصیات این گاز آشنایی داشته باشند و برای محافظت در مقابل خطرات احتمالی روش‌های صحیح کار با آن را بیاموزند.

کد خبر 5318803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha