۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶

معاون بهزیستی خراسان رضوی خبر داد؛

اضطراب کودکان در خراسان رضوی رو به افزایش است

اضطراب کودکان در خراسان رضوی رو به افزایش است

مشهد ـ معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس نتایج طرح غربال‌گری اضطراب کودکان خراسان رضوی، ۱۲ درصد کودکان ۵ تا ۶ سال دارای اختلالات اضطرابی یا شبه اضطرابی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین دلبری اظهار کرد: در آخرین دوره اجرای طرح غربال‌گری کودکان که از اواخر سال ۹۸ آغاز و تا تیرماه ۹۹ ادامه داشت، ۹ هزار کودک در سراسر استان مورد غربال و پرسشگری قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که از این تعداد، دو هزار و ۶۰۰ کودک مشکوک به اضطراب تشخیص داده شدند، ادامه داد: از میان کودکان مشکوک، هزار و ۱۷۵ کودک مورد درمان قرار گرفتند و بقیه مراجعین نیاز به درمان نداشتند اما پدر و مادر آنان درباره مهارت‌های ارتباطی والدین با فرزندان مورد مشاوره و آموزش قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طرح غربال‌گری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال از سال ۹۳ در سطح کشور به اجرا درآمده و بر اساس نتایج آن، میزان اضطراب در کودکان خراسان رضوی به طور میانگین حدود ۱۲ درصد است که تقریباً معادل نرم جهانی است؛ آن‌طور که نتایج غربال‌گری نشان می‌دهد، میزان اضطراب در کودکان خراسانی در سال‌های گذشته با شیب ملایمی در حال افزایش است اما هنوز از سطح نرم جهانی فراتر نرفته است.

وی گفت: به والدین توصیه می‌کنم فضای خانواده را آرام نگاه دارند و اضطراب و تنش‌های محیط کار و بیرون منزل را در محیط خانواده منتشر نکنند تا کودکان تحت تأثیر قرار نگیرند.

دلبری خاطرنشان کرد: خشونت والدین و نزاع‌های خانوادگی، تأثیر بسیار منفی بر سلامت روان کودکان دارد و نتایج طرح غربال‌گری اضطراب کودکان و بررسی‌های مشاوران بهزیستی در مورد محیط خانوادگی کودکانی که مشکل اضطراب دارند نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

کد خبر 5318893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha