۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۹:۱۰

رضایی در گفتگو با مهر:

مخالف مذاکره نیستیم/ نباید تجربه تلخ برجام تکرار شود

مخالف مذاکره نیستیم/ نباید تجربه تلخ برجام تکرار شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به هیچ وجه مخالف مذاکره و توافق نیستیم اما دولت سیزدهم مراقب است تا تجربه تلخ برجام تکرار نشود.

ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سازوکار انجام مذاکرات در دولت سیزدهم، اظهار کرد: ما به هیچ وجه مخالف مذاکره و توافق نیستیم اما معتقدیم که مذاکره باید از موضع عزت باشد و نباید مجدداً توافقی مانند برجام که برد - باخت و به ضرر جمهوری اسلامی ایران بود، منعقد شود.

وی بیان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس با این هدف تصویب شد که طرف مقابل در چارچوب حرکت کند و هر دولتی هم ملزم به رعایت آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و اصل نود به طور دقیق نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را رصد می‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما نمی‌گذاریم تجربه تلخ برجام دوباره تکرار شود، گفت: البته دولت سیزدهم در مذاکرات دقت کافی خواهد داشت تا مشکلاتی که دولت روحانی در مذاکرات ایجاد کرد، دیگر تکرار نشود.

رضایی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران کوتاه نمی‌آید و ما اصرار داریم که این قانون به طور کامل و دقیق اجرا شود چرا که به نفع مصالح و منافع ملی است.

وی در واکنش به برخی از افراد در جریان اصلاح طلب که ادعا می‌کنند سفارش خرید واکسن کرونا در دولت روحانی انجام شده بود، گفت: این اظهارات درست نیست و اگر آنان برای ادعای خود سند و مدرکی دارند، بهتر است آن را ارائه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علت موفقیت دولت رئیسی در افزایش واردات واکسن کرونا آن بود که آنان غرب‌زدگی را کنار گذاشتند و ارتباط خود با کشورهای همسو و مستقل را تقویت کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما از یاد نمی‌بریم که اصلاح‌طلبان در زمان دولت روحانی می‌گفتند تحریم و FATF مانع واردات واکسن است، اما امروز که می‌بینند دولت سیزدهم در تأمین واکسن موفق شده است، باز هم فرافکنی می‌کنند. بهتر است که اصلاح‌طلبان واقع نگر باشند و دست از حاشیه‌سازی برای دولت مردمی بردارند.

کد خبر 5321366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      برجام شیرین بود خناسان داخلی،نتانیاهو و ترامپ در آن زهر هلاهل ریختند.
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      تعامل سازنده با دنیا نقطه قوت ایران اسلامی هست
    • حسن زنجانی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      من افتخار چهل پنج دصد جانبازی در کارنامه ام دارم ریالی از این بابت از دولت دریافت نکردم از پرونده ام ان در بنیاد معلوم است باز پای نظام و رهبر ایستاده ام. آقای روحانی تو و همفکرانتان را خیانتی که به مردم زجر کشیده کردید حلالتان نمی کنم به خدای واگذارتتان می نمایم
    • RO ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      آقای نماینده لطفا با مردم روراست باشید،و پشت پرده عوامل شکست برجام را که میتوانست یک پیروز تاریخی باشد راهم برای مردم بیان کنید
    • مجازات قطعی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 1
      بنظر مجازات روحانی و ظریف در یک مورد قطعی است عدم توجه به هشدارها امنیتی و حقوقی طوریکه حتی مسخره می کردن این هشدارها را و اکنون ثابت شد حتی برجام را نخواندن
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      چی میگی برادر .اصلاح طلب و بازنگر ی؟ اینها از دماغ فیل افتادن .نمیان از مردم عذر خواهی هم کنن
    • سعید IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      اژانس انرژی اتمی بر تعهد و عملکرد ایران نظارت می کند. کدام سازمان بر عملکرد و تعهد امریکا نظارت خواهد کرد؟ و هرکاری که امریکا بخواهد انجام بدهد باید تحت نظر و اجازه ی آن باشد
    • ماسال IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      اینا ( اصول گرا و اصلاح طلب و کلهم )هیچ کاری برای آسایش ملت نخواهند کرد. و تا ۶ ماه آینده وضعیت از این هم بدتر می‌شود.
    • ارمین IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      برام سواله اگر برجام برای امریکا سود داشت و برای ایران بد بود چرا امریکا ازش بیرون اومد چرا اسراییل بشدت ازش بیزاره چرا سناتورهای امریکایی خیلی باهاش مخالف هستن مگر نه اینکه هر چیزی که اونها بگن خوبه برا ما بده و برعکس چرا یه عده که از متن برجام خبر ندارن همش میخان مشکل تراشی کنن