۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه:

آمریکا به دنبال ایجاد و حفظ پایگاه های خود در آسیای مرکزی است

آمریکا به دنبال ایجاد و حفظ پایگاه های خود در آسیای مرکزی است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه طی سخنانی گفت که آمریکا علیرغم ادعای خود، همچنان به دنبال حفظ پایگاه های خود در غرب آسیا و کشورهای همسایه افغانستان به نام بارزه به تروریسم است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «یوری کوکوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه طی سخنانی گفت که آمریکا علیرغم ادعای خود، همچنان به دنبال حفظ پایگاه های خود در غرب آسیا و کشورهای همسایه افغانستان به نام بارزه به تروریسم است.

بر اساس این گزارش، کوکوف گفت: بنابراین، تهدیدهایی از نظر ژئوپلیتیک (برای روسیه) وجود دارد که ناشی از این واقعیت است که آمریکایی ها در واقع جاه طلبی های خود را در این منطقه رها نکرده اند.

این مقام عالی رتبه روسیه با تاکید بر اینکه آمریکا علیرغم ادعای خود، غرب آسیا را ترک نکرده، تصریح کرد: برعکس، به بهانه مقابله با گروه های تروریستی، آنها به دنبال کسب جایگاه در کشورهای همسایه افغانستان و ایجاد پایگاه هایی برای هواپیماهای بدون سرنشین خود و مراکز آموزشی برای آموزش پرسنل نظامی محلی، نیروی انتظامی و خدمات ویژه هستند. در اصل، این به معنی نزدیک کردن زیرساخت های ناتو به مرزهای روسیه است.

لازم به ذکر است ایالات متحده طی هفته های گذشته تلاش مستمری برای حفظ حضور خود در کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان داشته که به اعتقاد تحلیلگران، واشنگتن به جای ترک منطقه غرب آسیا، در واقع به دنبال تغییر پایگاه های نظامی خود به سمت کشورهای آسیای میانه است.

کد خبر 5321450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha