۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۷

وزارت خارجه لهستان:

ورشو به قوانین اتحادیه اروپا احترام خواهد گذاشت

ورشو به قوانین اتحادیه اروپا احترام خواهد گذاشت

در پی بالا گرفتن تنش در روابط میان اتحادیه اروپا و لهستان، وزارت خارجه این کشور امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کشورش به مصوبات بروکسل احترام خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی بالا گرفتن تنش در روابط میان اتحادیه اروپا و لهستان، وزارت خارجه این کشور امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش به مصوبات بروکسل احترام خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه لهستان امروز با انتشار بیانیه‌ای رسمی ضمن اعلام پایبندی این کشور به حقوق بین‌المللی اعلام کرد: کلیه تعهدات ناشی از حقوق اولیه و ثانویه ذکر شده در حقوق اتحادیه اروپا به قوت خود باقی بوده و بنابراین، لهستان به طور کامل به آنها احترام خواهد گذاشت.

این وزارتخانه در عین حال افزود: مفاد مندرج در معاهده اتحادیه اروپا که در حکم (دادگاه لهستان) به آنها اشاره شده است … همچنان به قوت خود باقی است. آنچه قابل پذیرش نیست، صرفاً نوع تفسیر یا کاربرد آنهاست که قانون اساسی را نقض می‌کند.

لازم به ذکر است دو کشور مجارستان و لهستان با انتقاد گسترده از قوانین وضع شده از سوی اتحادیه اروپا مانند به رسمیت شناختن حقوق همجنسگرایان، موضوع مهاجرت و پناهندگی، از اجرای آن سر باز زده و این دست مصوبات اتحادیه اروپا را ناقض قانون اساسی خود دانسته‌اند؛ موضوعی که منجر به ایجاد تنش کم سابقه در روابط میان این دو کشور با بروکسل شده است.

کد خبر 5323448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha