۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۸:۱۰

مدیرکل استاندارد ایلام:

۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد

۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد

ایلام-مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شده است.

مهناز همتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اقدام اساسی که استاندارد برای تحقق شعار سال و همین طور بحث حمایت از کالای ایرانی دارد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد است.

وی گفت: در نظارت‌هایی که کارشناسان استاندارد در سطح تولید و عرضه دارند، این مهم باعث می‌شود که نهایتاً پروانه کاربرد علامت استانداردی برای این محصول و یا یک خدمت صادر شود.

وی افزود: در شش ماهه اول سال حدود ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر و تمدید شده و بالغ بر ۲۵۰ بازرسی از واحدهای تولیدی خدماتی به منظور کنترل فرآیند تولید و انطباق آن با استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام عنوان کرد: همچنین حدود ۳۰۰ نمونه برداری از مراکز تولیدی استان ایلام صورت گرفته است.

صادرات ۴۵ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران

وی افزود: در سال جاری ۱۸ مورد بازرسی فنی از تجهیزات بازی و زمین‌های بازی و بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ بازرسی از مراکز عرضه و محصولاتی که مشمول استاندارد اجباری هستند، انجام شده است.

همتی افزود: کنترل برچسب‌های انرژی بر روی لوازم خانگی از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد در سطح بازار استان بوده که در این بخش نیز ۲۷ مورد کنترل برچسب انرژی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۸۲ مورد بازرسی فنی آسانسورها در سطح استان انجام و ۲۰۵ گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور نیز صادر شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر ۴۵ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شده و نزدیک به ۵۳۰ مورد تعیین ماهیت کالاهای صادراتی و ۶۴۰ مورد بررسی پرونده‌های وارداتی نیز انجام شده است.

کد خبر 5323581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha