در فصل سوم برنامه چراغ بررسی می‌شود؛

چرایی استفاده برخی زنان از پوشش‌های بدن نما و رفتارهای جلوه گرانه

چرایی استفاده برخی زنان از پوشش‌های بدن نما و رفتارهای جلوه گرانه

بیست و پنجمین و بیست و ششمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۱۸ مهر و سه شنبه ۲۰ مهر ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین و بیست و ششمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۱۸ مهر و سه شنبه ۲۰ مهر ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش‌ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می‌گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که عبارت است چرا برخی زنان برای معرفی شخصیت خود از پوشش‌های بدن نما و رفتارهای جلوه گرانه استفاده می‌کنند؟

چالش این هفته با حضور میهمان ارجمند «ندا نبوی طباطبایی» از بانوان نخبه کشورمان و وکیل پایه یک دادگستری، مؤلف تعدادی کتاب و مقاله‌های متعدد در حوزه حقوقی و با سابقه ۲۰ سال تدریس در دانشگاه بود.

طباطبایی با اشاره به وجود دو بُعد عالی و دانی در وجود انسان گفت اگر توجه و تمرکز افراد از بعد عالی خویش به بعد دانی یا همان مادی و جسمانی متمرکز شود منجر به بحران هویتی در فرد می‌شود و این بحران هویت در هر سنی و برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد؛ به عبارتی هر چه افراد نسبت به ارزش وجودی و استعداد ذاتی خودشان بی توجه باشند و بیشتر متوجه جسم و ظاهر خود باشند به سمت بُعد دانی خود گرایش پیدا می‌کنند. رفتار انسان ناشی از افکار اوست. به عبارتی دیگر نحوه‌ی نگرش و بینش افراد است که باعث عملکرد آنها می‌شود. لذا برای شکل‌گیری نگرش صحیح به زندگی باید از طریق خانواده، محیط‌های آموزشی و رسانه‌ها آموزش و آگاهی بخشی صورت گیرد. در پی این آگاهی بخشی انسان وقتی متوجه باشد که امیال و غرایز انسان حد یقف ندارد و اگر عقل سلیم و فطرت پاک را نادیده بگیرد و در تعاملات اجتماعی خود مراقب افکار، رفتار و پوشش خود نباشد تبعات جبران ناپذیری برای خود فرد و افراد جامعه خواهد داشت. اما اگر امیال و غرایز انسان از جمله تنوع طلبی و میل به دیده شدن در مسیر درست قرار گیرد و عقل بر آنها حاکم باشد می‌تواند بسیار مفید هم باشد.

لازم به ذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۹ شب بروی آنتن می‌رود.

علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در نظرسنجی برنامه، نظرات و پاسخ خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۴۷ ارسال کنند.

کد خبر 5323596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha