۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵

استاندار بوشهر:

زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل شود

زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی شمال استان بوشهر با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر جمعه در بازدید از منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه اقتصادی است که باید به خوبی استفاده شود.

وی بر لزوم شناسایی و سرمایه گذاری در ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم به مساحت بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ هکتار جانمایی شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی موافقت مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را در سال ۱۳۸۹ اخذ نموده امکان سرمایه گذاری احداث واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی در منطقه مذکور فراهم شده است.

وی بیان کرد: برخی از زیرساخت‌های اساسی منطقه مذکور در قالب امکان فعالیت‌های کارگاهی فراهم شده و ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان وجود دارد که در مصوبات سفر گنجانده شده است.

محمدی‌زاده با تاکید بر جدیت در پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر خاطرنشان کرد: تأمین منابع مالی برای تکمیل زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان ضروری است.

وی خواستار پیگیری برای تأمین خوراک گاز و نفت منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان از خط لوله ۵۶ اینچ انتقال گاز از شهرستان عسلویه در استان بوشهر به شهرستان آغاجری در استان خوزستان و مخازن ۱۰ میلیون بشکه‌ای ذخیره نفت در شهرستان دیلم شد.

استاندار بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد شمال و جنوب استان بوشهر در حوزه صنایع نفت و گاز، بهره مندی بیشتر مردم استان در حوزه اشتغال، درآمد، اقتصاد استان و اهمیت نقش مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مذکور در استان ضروری است.

کد خبر 5328211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha