۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۱

در شورای شهر بیرجند مطرح شد؛

ضرورت تعیین تکلیف سهم شهرداری از اراضی کاروانسرای مستوفی

ضرورت تعیین تکلیف سهم شهرداری از اراضی کاروانسرای مستوفی

بیرجند_ رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند خواستار تصمیم گیری برای تعیین حق السهم شهرداری از اراضی کاروانسرای مستوفی برای جلوگیری از بسته شدن معبر فرزان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ویدا ناصری عصر دوشنبه در دومین جلسه علنی شورا گفت :۶ سهم از ۱۶ سهم اراضی کاروانسرای مستوفی متعلق به شرکت بازآفرینی شهری و بقیه آن متعلق به ورثه حسین پور و بهدانی است که سهم شرکت باز آفرینی شهری ایران در زمان بازگشایی در مسیر معبر فرزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر طبق مصوبه کمیسیون ماده ۵ و مصوبات شورا در سال های گذشته مقرر شده است ارزش افزوده تغییر کاربری ملک مورد نظر از مالک گرفته نشود، بیان داشت: مالک اقدامات لازم را انجام داده است اما موفق به اجرای این مصوبه نشده است.

وی با اشاره به اینکه با بارگشایی این معبر خیلی از مشکلات این محله مرتفع شد، عنوان کرد: سال ۹۸ ورثه حسین پور و بهدانی در این خصوص در دادگاه طرح شکایت کردن و حکم خلع ید را گرفته اند و بر این اساس آنها می توانند این معبر را ببندند.

وی در خواست ورثه مورد نظر را در مراجعه به شهرداری تعیین تکلیف اراضی خود اعلام کرد و افزود: در این باره صورت جلسه ای توسط راه و شهرسازی و شهرداری نوشته شده است تا بر این اساس سهم شهرداری از اراضی مورد نظر تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: این صورتجلسه برای تایید شرکت باز آفرینی شهری کشور به تهران ارسال شده که هنوز پاسخی دریافت نشده و برای تایید شورا هم ارسال شده است.

رضا حسنی صفت عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه مدیر کل سابق راه و شهر سازی استان در جلسه شورا اعلام کرده که هزینه های شهرداری برای بازگشایی این معبر از محل واحدهای تجاری معبر تهاتر خواهد شد، گفت: اگر شهرداری و شورا از حق السهم شهرداری بگذرند شهرداری دیگر مالک این معبر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که شهرداری هزینه زیادی در معبر فرزان کرده و علاوه بر آن ۵۰۰ میلیون تومان برای جلوگیری از بسته نشدن این معبر برای ضمانت پرداخت کرده است.

در ادامه مقرر شد در یکی از جلسات شورا با حضور نمایندگان تام الاختیار همه دستگاه های مربوط و خبرنگاران این موضوع بررسی و تصمیم گیری شود.

در این جلسه همچنین براساس نامه سرپرست شهرداری به شورا مطرح شد که قطعه زمینی سال ۸۶ توسط راه و شهرسازی استان در اراضی امامزادگان باقریه به شهرداری تخصیص و تحویل شده است اما بعد از آن بدون توجه به این موضوع این اراضی به بنیاد مستضعفان و آستان قدس واگذار شده است.

همچنین در این نامه اعلام شده بود: راه و شهرسازی استان قصد دارد معوض آن را از ارضی شمال شهر به شهرداری بدهد که بعد از معرفی اراضی مورد نظر این موضوع برای تصمیم گیری در شورا مطرح خواهد شد.

به گفته حسنی صفت عضو شورای شهر بیرجند این موضوع باید برای بررسی بیشتر در کمیسیون حقوقی شورا مطرح شود تا مشخص شود با وجود تخصیص آن به شهرداری چرا به دیگری واگذار شده است.

رضا یزدانشناس دیگر عضو شورای شهر بیرجند هم با اشاره به اینکه چون سند این زمین به نام شهرداری نشده است از نظر حقوقی چیزی متوجه بنیاد مستضعفان نمی باشد، گفت: شهرداری باید دقت می کرد تا برای زمین خودش پروانه ساخت با نام دیگری صادر نمی کرد.

در نهایت مقرر شد این موضوع در کمیسیون حقوقی شورا بررسی شود.

کد خبر 5330903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha