۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴

محسنی اژه ای:

شرمنده می‌شوم وقتی خوزستان چنین مشکلاتی دارد/ وظیفه قضات خطیر است

شرمنده می‌شوم وقتی خوزستان چنین مشکلاتی دارد/ وظیفه قضات خطیر است

اهواز – رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی مردم خوزستان با این همه مواهب الهی در استانشان، هنوز مشکلاتی دارند، احساس شرمندگی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان اداری استان خوزستان در سالن امام خامنه ای (ره) مجموعه فجر اظهار کرد: خوزستان ۱۶ هزار شهید و بیش از ۳۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است و مردم این استان نه تنها در زمان دفاع مقدس که حتی تا به امروز هم شهدایی برای دفاع از وطن و حرم تقدیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز که از گلزار شهدا و پایگاه گلف بازدید داشتم احساس مسئولیت سنگین و احساس شرمندگی به بنده دست داد که نمی‌توانیم برای مردم رفع گرفتاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه مسئولان و در رأس آن مقام معظم رهبری مصمم برای رفع مشکلات هستند، تصریح کرد: وقتی خوزستان را با ظرفیت‌های بالا و مشکلات موجود مشاهده می‌کنیم شرمنده می‌شویم که چرا برخی از این مشکلات باید استمرار داشته باشد اما باید گفت علاوه بر تلاش ما، دشمنان نیز از طرفی دیگر در تلاش هستند و بر کشور فشار می‌آوردند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: عدالت ورزی و اخلاق باید سرلوحه کار کارکنان قوه قضائیه قرار بگیرد چرا که امروز بسیاری از مردم مشکلاتی دارند اما سخت‌تر از آن برای مردم مشاهده بی عدالتی و بی اخلاقی است که باید هم در زبان و هم در عمل رعایت شود.

اژه ای عنوان کرد: استانی با این سابقه که مامن انتشار مکتب ائمه خدا بود و در مقاطع مختلف بهترین دفاع‌ها را در مقابل هجمه‌های دشمن داشته و در برخی شهرها و روستاهای استان در زمان جنگ بسیار خسارت دیدند و تمام هستی مردم از بین رفته نباید با این مشکلات روبرو باشد.

وی افزود: در استان خوزستان به جای بالاترین استفاده از مواهب الهی که باید در گشایش و رفاه مردم باشد برای آنها مزاحمت و گرفتاری ایجاد کرده است که برای حل مشکلات باید تلاش کرد.

رئیس دستگاه قضا با ملی دانستن مسائل مربوط به استان خوزستان گفت: مسائل استان خوزستان را باید به طور ویژه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که چرا با این همه ذخایر مادی نفت و گاز و زمین حاصلخیز که دارد همچنان گرفتار برخی مشکلات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: این مسئله باید بررسی شود که چرا مواهب الهی که باید موجب رفاه مردم منطقه و حتی گشایش کار مردم دیگر استان‌های کشور شود، خودش زمینه‌ساز رنج و گرفتاری مردم شده است.

وی با بیان اینکه پیش از سفر به استان خوزستان گزارشی که همکارانش از وضعیت این استان تهیه کردند را مورد بررسی قرار داده اظهار داشت: امروز تقریباً همه مدیران عالی دستگاه قضا برای بررسی میدانی مشکلات مردم خوزستان به این استان سفر کرده اند تا برای رفع مشکلات مربوط به قوه قضائیه راه حل پیدا کنیم و برای سایر مشکلات نیز با دولت و مجلس و در جلسات سران قوا هم‌اندیشی و تدبیر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با خطیر خواندن امر قضا و با بیان اینکه همکاران دستگاه قضائی در لبه پرتگاهی قرار دارند که کوچک‌ترین غفلت موجب لغزش و سقوط می‌شود، به قضات و کارکنان عدلیه متذکر شد مراقب باشند مشکلات، گرفتاری‌ها و فشارها سبب خروج آن‌ها از مسیر درست نشود.

وی با بیان اینکه در جریان کامل مشکلات معیشتی مردم هستم، عنوان کرد: همکاران تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار می‌گیرند و سه قوه با کمک یکدیگر اقدام برای رفع مشکلات می‌کنند.

محسنی اژه ای با اشاره به وظیفه مهم شورای حل اختلاف تصریح کرد: در جلسات با قوه‌ها مشکلات دادگستری مطرح می‌شود و هر هفته با یکدیگر جلسه داریم و همیشه مشکلات دادگستری مطرح می‌شود اما مردم از ما انتظار دارند و با تمام مشکلات موجود باید به ندای ولی امر لبیک بگوییم و صبر و استقامت در برابر مشکلات داشته باشیم و مشکلات باعث نشود صبر ما را لبریز شود که امروز به دشمنان صفت‌ها به دنبال این موضوع هستند و کارکنان نباید در زبان و عمل کاری کنند که در جایگاه قوه نباشد.

وی یادآور شد: از جمله دستگاه‌هایی که در تمام طول مدت این کرونا بیشترین حضور را داشتند و در خدمات دهی ناگزیر بودند قوه قضائیه بود به همین علت بسیاری از همکاران ما فوت شدن اما با این وجود کارکنان باید انضباط کاری را رعایت کنند چون مردم انتظار دارند و باید خدمات به مردم را عبادت بدانیم و برخورد با اخلاق حسنه را بیش از امر مستحب بدانیم کار دشواری است اما تکریم ارباب رجوع به همراه انضباط باید انجام شود.

کد خبر 5337974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha