عضو ائتلاف «دولت قانون»:

احزاب شیعی نتایج انتخابات پارلمانی عراق را حقیقی نمی دانند

احزاب شیعی نتایج انتخابات پارلمانی عراق را حقیقی نمی دانند

عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق اعلام کرد که احزاب و جریان های شیعی این کشور نتایج انتخابات پارلمانی را حقیقی نمی دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «کاطع الرکابی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی این کشور مطرح کرد. وی گفت: بیت شیعی نتایج انتخابات را حقیقی نمی داند.

بر اساس این گزارش، این عضو ائتلاف دولت قانون یادآور شد: واضح است که تخلفی در احتساب آرای انتخابات پارلمانی صورت گرفته است. بازشماری آراء باید به صورت دستی و زیر نظر کمیته‌های مستقل باشد و نه زیر نظر کمیته های وابسته به کمیساریای عالی انتخابات.

الرکابی در ادامه نیز تصریح کرد: جناح‌های معترض به نتایج انتخابات و اتاق هماهنگی احزاب شیعی با بیانیه‌هایی که صادر کرده‌اند، به طور کامل نتایج انتخابات را رد می‌کنند و آن را حقیقی نمی‌دانند.

پیشتر جناح‌های معترض به نتایج انتخابات در جلسه‌ای که در منزل «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون تشکیل دادند، بار دیگر خواستار شمارش دستی آرا شدند.

سران احزاب و ائتلاف‌های دولت قانون، النصر، جریان حکمت ملی و سایر جناح‌های عضو اتاق هماهنگی احزاب شیعی در کنار ائتلاف عزم به ریاست «خمیس الخنجر» و اتحادیه ملی کردستان به نتایج انتخابات معترض و خواستار شمارش آرا به صورت دستی هستند. این احزاب از «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق خواسته‌اند که مستقیماً به مسأله ورود کند و اجازه ندهد کشور به سمت وضعیت خطرناک‌تری پیش برود.

اخیراً شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای مداخله جویانه اعلام کرد که صحت انتخابات عراق مورد تأیید این شورا است! «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز از بیانیه شورای امنیت استقبال کرد. این بیانیه با اعتراض بسیاری از گروه‌های عراقی مواجه شده است.

کد خبر 5343060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha