۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

برنامه هفتم توسعه فرصتی برای حمایت از شرکت‌های خلاق

برنامه هفتم توسعه فرصتی برای حمایت از شرکت‌های خلاق

یک نماینده مجلس بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه را فرصتی مغتنم برای توسعه حمایت‌ها از شرکت‌های خلاق برشماری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ابراهیم عزیزی نماینده حوزه انتخابیه شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نگاه بسیار مثبتی نسبت به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دارد. تصویب کلیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان نیز مبین این موضوع است.

وی افزود: ما اگر خواهان رسیدن به استقلال اقتصادی و مالی هستیم، باید تمام تلاش خود را به کار بریم تا جوانان خلاق و فناوری که شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان تأسیس کرده‌اند، از پیچ مشکلات عبور کنند و به سلامت، مسیر طبیعی رشد خود را طی کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مسیر رسیدن به قله‌های تمدن سازی ایران اسلامی، راه پرچالشی است و باید همگی دست به دست هم دهیم تا شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و استارت‌آپهای فرهنگی و دانشی، به عنوان پرچمداران تمدن سازی ایرانی_ اسلامی، راه را طی کنند و برای کشور عزت و استقلال بیشتری به ارمغان آوردند.

وی گفت: شرکت‌های خلاق نیز نقشی بی‌بدیل در پیشبرد همزمان فرهنگی و اقتصادی کشور ایفا می‌کنند. در واقع جوانان خلاق و نوآور ما در این شرکت‌ها، در تلاش هستند تا ایده را به واقعیت تبدیل کنند و به همین جهت استحقاق حمایت حداکثری را دارند.

عزیزی با اشاره به قرار داشتن در ایام تصویب برنامه ۵ ساله هفتم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند از این فرصت استفاده کند و مباحث مرتبط با تسهیل کسب و کارهای خلاق و نوآور را پیشنهاد دهد تا در برنامه هفتم گنجانده شود و به سرلوحه اجرایی در کشور تبدیل شود.

وی گفت: قطعاً اگر پیشنهادات به صورت لایحه باشد، مسیر آسان‌تری را در خصوص تأیید از سوی شورای نگهبان طی می‌کند، هر چند مجلس نیز از این آمادگی برخوردار است تا هر گونه طرح متقن و کارشناسی شده‌ای را برای توسعه حمایت از زیست‌بوم نوآوری در کشور، در قالب طرح، مطرح کند.

نماینده شیراز در مجلس ضمن مهم ارزیابی کردن، فعالیت شرکت‌های خلاق، افزود: علاوه بر برنامه هفتم، بودجه سنواتی نیز می‌تواند بستری برای تخصیص حمایت‌های بیشتر باشد. تعامل دو سویه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و کمیسیون‌های مختلف مجلس، تسهیل بخش تخصیص این حمایت‌ها خواهد بود.

وی گفت: شهر شیراز و استان فارس نیز به عنوان مهد ادب و فرهنگ، از پتانسیل‌های بسیار بالای برای حضور شرکت‌های خلاق و نوآور برخوردار است. دانشگاه صنعتی و دانشگاه شیراز و همچنین شهرک‌های صنعتی استان، می‌توانند پذیرای استارت‌آپها و شرکت‌های نوپای خلاق و دانش‌بنیان باشند.

عزیزی افزود: گاهی دیده می‌شود که در اثر برخی کج سلیقگی‌ها، همکاری لازم از سوی برخی مدیران، به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان عرضه نمی‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند در این زمینه از ظرفیت‌های مجلس بهره ببرد. بدون شک نمایندگان مردم و نهاد قوه مقننه، این آمادگی را دارد که در خصوص عدم همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، به مدیران در هر سطوحی تذکر دهد و این مسئله را در قالب طرح سوال و یا حتی استیضاح پیگیری کند.

کد خبر 5348559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha