۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۶

حجت‌الاسلام قمی:

نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است

نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است

کرج - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است و برای تحقق این امر با عزم جدی برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی بعد از ظهر پنچ‌شنبه در آئین افتتاح «کتابشهر کرج» اظهار کرد: به خاطر در فلج و فشل بودن حوزه توزیع و توزین آثار فرهنگی مکتبی که تناسبی با فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشد، غصه می‌خورم.

وی بیان کرد: بر اساس شنیده‌ها در استان البرز در حوزه فرهنگ نسبت به نیاز مردم کسری و فاصله دارد، چراکه امثال ما و نهادهای حاکمیتی در این خصوص کوتاهی انجام دادند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال به این جنس کسب و کار برکت دهد، چراکه متاع ارزنده فکری و فرهنگی که عمدتاً به راحتی چاپ می‌شود، در اختیار جوانان به خصوص بانوان کشور ما قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است و برای تحقق این امر با عزم جدی برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم.

قمی گفت: کتاب به عنوان اصیل‌ترین عنصر فرهنگی به شمار می‌رود که در طول زمان با وجود تغییر شکل رسالت اصلی خود را یعنی انتقال سرمایه‌های تمدنی را از دست نداده است.

وی اظهار کرد: ای کاش در سیاست‌های ابلاغی اولویت مضاعفی برای بانوان کشور ما در نظر گرفته شود تا دسترسی آنها به محصولات کتاب و کتاب خوانی بیش از پیش باشد.

بانوان محور و پرچم‌دار عرصه فرهنگ باشند

قمی گفت: بر این اساس برای اینکه این امر محقق شود، نه فقط معنویت و سبک زندگی بلکه پیشرفت فرهنگی ما دست بانوانی است در این مسیر در جهت رشد فرزندان و همسران شأن گام بر می‌دارند.

وی متذکر شد: اگر بانوان محور و پرچم دار عرصه فرهنگ باشند فضای خانه و خانواده فرهنگی می‌شود.

گفتنی است، در پایان آئین افتتاح دهمین کتاب شهر کرج شاعران میلاد عرفان پور، علی داودی و علی محمد مؤدب در جمع مسئولان استان البرز و اصحاب رسانه به شعرخوانی پرداختند.

کد خبر 5349339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha