۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴

یادداشت/

حمایت از جایگاه مادران با تصویب طرح «جوانی جمعیت»

حمایت از جایگاه مادران با تصویب طرح «جوانی جمعیت»

مشاور امور زنان وزیر کار گفت: یکی از محاسن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این است که فضای بی توجه به نقش مادران و همسرانه را اصلاح می‌کند.

نرجس بختیار خلج، مشاور امور زنان وزیر کار در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد نوشت؛ «بعد از مدت‌ها زحمت متخصصین و دغدغه مندان سرانجام قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» ابلاغ شد.

این قانون قرار است با توجه به بندهای مختلفی که دارد فرزندآوری را برای خانواده‌های ایرانی آسان‌تر و دلپذیرتر کند و از دغدغه والدین در ابعاد مختلف بکاهد همچنین نقش به سزایی در تقویت بنیاد خانواده داشته باشد، ان‌شاالله با همت و همگرایی که در بخش‌های مختلف اجرایی کشور و ارتباطی که با سایر قوا وجود دارد در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق همه جانبه کشور باشیم.

یکی از محاسن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این است که فضای بی توجه به نقش مادرانه و همسرانه اصلاح شده و موانع پیش روی خانواده‌های مشتاق به امور ازدواج و فرزند آوری تا حد مطلوبی مرتفع شده است.

بخش مهم مشکلات ما در خصوص قوانین، ناشی از عدم اجرا یا اجرای ناقص و کم توجهی به قانون بوده اما در خصوص قانون تحکیم خانواده و جوانی جمعیت سعی شده جوانب مختلف اجرای قانون و نظارت به آن توجه ویژه شود.

هدف قانون، تشویق جوانان و خانواده‌ها به ازدواج و فرزندآوری است که حمایت‌ها و تسهیلات در این خصوص در نظر گرفته شده و ان‌شاالله با همکاری و همراهی مجموعه‌های مختلف در کمتر از یک دهه مشکل جمعیت کشور حل خواهد شد.

در خصوص زنان خانه دار دارای سه فرزند و بند ب ماده ۱۰۳ نیز لازم به ذکر است قانون برنامه ششم توسعه تسهیلاتی برای بیمه مادران دارای سه فرزند و بیشتر دیده شده است که به دلایلی که برای ما هم مشخص نیست این بخش تاکنون مغفول مانده است!

با این حال دولت جدید و وزیر محترم کار در راستای حمایت از محرومین، کرامت و تحکیم خانواده اقداماتی را انجام داده و طبیعتاً در مورد این بند نیز به دنبال تهیه اقدامات اجرایی و تحقق بیمه این عزیزان هستند.

امیدواریم با روحیه جهادی و متخصصان متعهدی که در بخش‌های مختلف وجود دارد کارهای زمین مانده از جمله این مورد به زودی انجام شود.

کد خبر 5352188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha