۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴

معاون دادستان قزوین:

مجازات اصلی ترین عامل بازدارنده از وقوع جرم در فضای مجازی نیست

مجازات اصلی ترین عامل بازدارنده از وقوع جرم در فضای مجازی نیست

قزوین-معاون دادستان قزوین گفت: ما نمی توانیم تنها از راه بازدارندگی و با وجود اعمال مجازات افراد را در فضای مجازی کنترل کنیم چرا که اشکال نوین جرم در ین فضا در حال شکلگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر علی فولیان در اولین نشست کارگروه پیشگیری از وقوع جرایم فضای مجازی که صبح دوشنبه در سالن اجتماعات دادسرای قزوین برگزار شد اظهار کرد: در زندگی امروز اینترنت و فضای مجازی نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند و افراد زمان قابل توجهی را در این بستر صرف می‌کنند تا حدی که زندگی بدون اینترنت غیرقابل تصور است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان قزوین بیان کرد: فضای مجازی در کنار فرصت‌هایی که دارد، آسیب‌هایی را هم به همراه آورده است از جمله آنکه امروز شاهد جرایم خاص در این فضا هستیم.

این مسئول ادامه داد: ما نمی‌توانیم تنها از راه بازدارندگی و با وجود اعمال مجازات افراد را در این فضا کنترل کنیم چرا که اشکال نوین جرم در فضای مجازی در حال شکل گیری است و گره گشای اصلی فرهنگ سازی است

فولیان مطرح کرد: جرایم فضای مجازی شرایط خاصی را برای پلیس و دستگاه قضا به وجود آورده است، این جرایم قابل لمس نیستند و در کشف آنها و ادله لازم برای اثبات شکل گیری جرم خلل و سختی‌های خاصی وجود دارد که موجب مشقت کار پلیس و قوه شده است.

وی افزود: یک گمنامی ای در فضای مجازی برای هر فرد وجود دارد و ممکن است یک نفر اکانت‌های زیادی داشته باشد که آسیب‌ها را افزایش داده و در توضیح کامل‌تر باید گفت میزان رقم بزه خاکستری را افزایش یافته است، به این معنا که جرم و آسیب آن وجود دارد ولی مجرم قابل شناسایی نیست.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارد و کشف آنها با دشواری‌هایی همراه است لذا بهتر است از راه فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و پیشگیری وارد شویم.

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم در استان قزوین کاری اثربخش انجام دهیم و یک خروجی خوب بگیریم باید وضعیت استان را تحلیل کنیم و با استفاده از پیشنهادات نخبگان و عموم مردم و با یک همت همگانی در صدد پیشگیری از وقوع جرم برآییم.

کد خبر 5352524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha