۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸

توسط ۴۵۸ موسسه علمی؛

۷۰ هزار پایان‌نامه در سامانه ملی «ثبت» بارگذاری شد

۷۰ هزار پایان‌نامه در سامانه ملی «ثبت» بارگذاری شد

مطابق با اعلام ایرانداک در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بیش از ۷۰ هزار پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده در سامانه ملی «ثبت» بارگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، در مجموع ۴۵۸ مؤسسه، نزدیک به ۷۰ هزار پارسا (پایان نامه و رساله) و ۳۶۸ مؤسسه بیش از ۴۷ هزار پیشنهاده (پروپوزال) را در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده ( SABT.IRANDOC.AC.IR) بارگذاری کرده‌اند.

طبق تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران، همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی، باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

این گزارش عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

ثبت پایان‌نامه و رساله و پیشنهاده در سامانه «ثبت» در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود.

در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده‌ها و تمام‌متن آن‌ها را درون‌دهی و شناسه ره‌گیری دریافت می‌کنند. پارسا نیز پس از درون‌دهی داده‌ها و بارگذاری فایل تمام‌متن و تأیید ایرانداک، آماده بررسی مؤسسه می‌شود. با پذیرش مؤسسه، فرایند ثبت پارسا به پایان می‌رسد.

گزیده عملکرد ثبت پارسا و پیشنهاده در جدول زیر آمده است.

۷۰ هزار پایان‌نامه در سامانه ملی «ثبت» بارگذاری شد

عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در ثبت پارسا و پیشنهاده بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در جدول زیر آمده است.

۷۰ هزار پایان‌نامه در سامانه ملی «ثبت» بارگذاری شد

* شمار دانش‌آموختگان بر پایه آمار آموزش عالی ایران سال تحصیلی ۱۳۹۶- ۱۳۹۷ از مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی است.

ریز گزارش همانندجویی و ثبت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در نشانی B۲N.IR/HS۹۹۰۰ در دسترس است.

کد خبر 5356262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha