۱ آذر ۱۴۰۰، ۷:۴۵

فصل جدید کاوش محوطه باستانی «شهر سوخته» سیستان آغاز شد

 فصل جدید کاوش محوطه باستانی «شهر سوخته» سیستان آغاز شد

زاهدان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: نوزدهمین فصل کاوش محوطه باستانی «شهر سوخته» منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلال‌زایی اظهار داشت: نوزدهمین فصل کاوش محوطه باستانی «شهر سوخته» منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان توسط گروه باستان‌شناسی شهر سوخته به سرپرستی «سیدمنصور سیدسجادی» آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این تیم کاوش تا ۱۵ دی‌ماه در محوطه باستانی شهر سوخته فعال خواهد بود، گفت: تاکنون حدود پنج درصد از تپه شهر سوخته حفاری شده و به عبارتی می‌توان گفت حفاری کل محوطه و به ویژه گورستان آن هزینه بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه این فصل از کاوش در منطقه مسکونی شهر سوخته انجام می‌شود، افزود: در راستای ارتقا کیفیت کاوش تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ایتالیایی منعقد شده تا در بخش‌هایی که کارشناس وجود ندارد از کارشناسان خارجی استفاده شود و در این راستا امسال از ۱۰ کارشناس خارجی این دانشگاه که یکی اسپانیایی و بقیه ایتالیایی هستند دعوت شده تا در این حفاری همکاری کنند.

جلال‌زایی با اشاره به اینکه مقرر شده امسال مطالعات میان رشته‌ای در زمینه انسان‌شناسی، گیاه‌شناسی و جانورشناسی که مربوط به دوران باستان شناسی است در پایگاه شهر سوخته انجام شود، گفت: کاوش این محوطه تاریخی به لحاظ باستان‌شناسی بسیار ارزشمند است.

کد خبر 5357618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha