۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور:

برگزاری مهرواره هوای نو/ هیئت‌ها آثارشان را ثبت کنند

برگزاری مهرواره هوای نو/ هیئت‌ها آثارشان را ثبت کنند

بوشهر- رئیس شورای هیئت های مذهبی با اشاره به برگزاری مهرواره هوای نو گفت: هیئت‌های مذهبی آثار و فعالیت خود را در سامانه مهرواره ثبت کنند.

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دبیرخانه مهرواره هوای نو برای معرفی و تجلیل از برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرده است.

وی اضافه کرد: هدف از این مهرواره شناسایی و معرفی فعالیت هیئت‌های مذهبی برای عموم مردم، نگاه به هیئت‌های مذهبی و تشکلهای دینی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد جریان فرهنگی مؤثر و تأثیرگذار برای قدرت نمایی نرم در برابر دشمنان انقلاب اسلامی، کمک به شناسایی هیئت‌ها و تشکل‌ها و افراد تأثیرگذار و ایده‌های خلاقانه در حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و الگوهای مناسب و شاخص هیئت‌های و تشکل‌های دینی در افق و چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین تقویت انگیزه مردمی شدن تبلیغ دین برشمرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه مهرواره هوای نو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد حوزه هیئت و تشکل‌های دینی در طول تاریخ چهار دهه انقلاب اسلامی است، افزود: هیئت‌های مذهبی از مهم‌ترین، متراکم‌ترین و مؤثرترین تشکل دینی و مردمی هستند که فعالیت آنها به صورت محله‌محور و مویرگی است و در اعماق جامعه و تمام جغرافیای ایران اسلامی اعم از شهر و روستا نفوذ و فعالیت می‌کنند و این مهم باعث شده است تا نقش بی بدیل و تأثیرگذار خود را در هوای نو ایفا کنند.

وی گفت: مهرواره هوای نو در سه بخش ستایشگری اهل بیت (ع)، کتاب سال هیئت و کتاب عاشورا و فعالیت اجتماعی، فرهنگی و مذهبی هیئت‌های تشکیل شده است و با توجه به اینکه هدف از این مهرواره شناسایی و معرفی و تقدیر از برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی است.

نوشادی تاکید کرد: از هیئت‌های مذهبی سراسر کشور درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر و تا قبل از تاریخ ۲۴ آذرماه آثار و فعالیت خود را در زمینه کتاب هیئت و عاشورا و کارکردهای اجتماعی و دینی و مذهبی هیئت خود به نشانی و آدرس اینترنتی دبیرخانه مهرواره هوای نو بارگذاری و ثبت کنند تا علاوه بر معرفی آثار آنها در کشور از جوایز ارزنده مهرواره نیز بهره مند شوند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور افزود: آئین افتتاحیه مهراوره هوای نو در تاریخ ۱۷ آبانماه با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) و مدیران هیئت‌های شاخص کشور در تکیه نیاوران تهران برگزار شد و آخرین مهلت آثار را ۲۴ آذرماه امسال و آئین اختتامیه را اواخر بهمن ماه سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 5359001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یعقوب افتخاری جو IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      تقدیر از رئیس هیات های مذهبی کل کشور جناب آقای حاج نوشاد نوشادی جهت برنامه ریزی و اهداف هیات های مذهبی برگزاری مراسم های ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برگزاری دیگر مراسمات مذهبی در سراسر کشور
    • گلدسته پارسانژاد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      قبول درگاه حق باشه خادمین بی ریای ابا عبدالله