۹ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

توجه به مسائل اقتصادی و امنیتی فرهنگ را در انزوا قرار ندهد

توجه به مسائل اقتصادی و امنیتی فرهنگ را در انزوا قرار ندهد

اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمن گفت: توجه مسئولان به مباحث اقتصادی و امنیتی نباید فرهنگ و اخلاق دینی را در انزوا قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی و پاسداشت سالروز رحلت علامه مصباح یزدی (ره) در سخنانی، حضرت زهرا (س) را مظهر صفات حضرت پیامبر اکرم (ص) عنوان و اظهار کرد: گرامی داشت ایام و مناسبات ملی و مذهبی باید در راستای تعالی فرهنگ جامعه انجام و در برنامه ریزی این فعالیت‌ها از ظرفیت‌های عظیم مردمی استفاده شود.

وی برنامه‌های ایام فاطمیه را مبنای فرهنگ سازی، بصیرت افزایی و ولایت مداری برشمرد و گفت: امروز جامعه به لحاظ فرهنگی متزلزل بوده و دشمن با هجمه وسیع، در صدد کمرنگ کردن فرهنگ در جامعه است که باید مسئولین بر این امر آگاه باشند که مبادا توجه به مسائل اقتصادی و امنیتی، فرهنگ را در انزوا قرار دهد، بلکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در راستای خنثی سازی توطئه دشمن، بیش از پیش در پرداختن به مسائل فرهنگی پیش قدم باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان توجه به «بصیرت فاطمی» در برنامه‌های ایام فاطمیه را مهم عنوان کرد و افزود: جایگاه مادران و بانوان در تربیت نسل فاطمی در جامعه کنونی بسیار حائز اهمیت بوده و باید در اجرای برنامه‌ها بر روشنگری و ارتقای مهارت‌های تربیتی توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام جعفرزاده برنامه‌های آذر و دی ماه را از برنامه‌های مهم ملی و مذهبی بیان کرد و گفت: سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و آغاز ایام فاطمیه، نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، سالروز رحلت آیت الله مصباح یزدی، دومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت مناسبت‌های این ایام است که باید در تقارن ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی به ارائه برنامه‌های تربیت فاطمی و نسل سلیمانی پرداخت.

وی به برنامه‌های روز بصیرت در استان اردبیل اشاره و اضافه کرد: در روز بصیرت همزمان با نهم دی ماه، با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی برنامه متمرکز در محل مصلی اردبیل و در شهرستان‌ها در مساجد جامعه هر شهر با دعوت از اقشار مختلف مردم مراسم سخنرانی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت فرهنگی روحانیون و مداحان در برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: وجود روحانیون فعال و توانمند در مباحث فرهنگی و تربیت، یک هزار و ۵۰۰ مداح شاخص استانی، یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های فاخر و تأثیرگذار در مناسبت‌های ملی و مذهبی هستند.

توجه به مسائل اقتصادی و امنیتی فرهنگ را در انزوا قرار ندهد

نمادسازی فرهنگی عامل ارتقای آگاهی در جامعه

اصغر تقی زاده شکیبا، مدیر مجموعه فرهنگی افق امامزاده سید صدرالدین اردبیل در ادامه این جلسه فعالیت‌های این امامزاده در حوزه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را تشریح و اظهار کرد: هم راستا با فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در این مجموعه شاخص کشوری، از اجرای برنامه‌های فرهنگی غافل نشده ایم و در هر مناسبت و ایام خاص فعالیت‌های مختلف در قالب کمک‌های مومنانه و نیز برنامه‌های گرامی داشت برگزار می‌کنیم.

وی نمادسازی و ارائه مدل فرهنگی در جامعه را مهم‌ترین راه برای تداعی یک فرهنگ در بین مردم عنوان کر و گفت: نمادهای ملی و مذهبی برگرفته از سیره ائمه معصومین (ع) و شخصیت‌های علمی، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی را باید به عنوان مدل رفتاری برای نسل جوان پررنگ کرده و در شناساندن الگوهای تربیتی تلاش کنیم.

توزیع ۴۰۰ هزار پرس غذای گرم به همت امامزاده سید صدرالدین اردبیل

شکیبا از ارائه خدمات معیشتی به خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: از نیمه شعبان سال ۹۹ تاکنون تعداد بیش از ۴۰۰ هزار پرس غذای گرم در بین مردم علی الخصوص خانواده‌های نیازمند توزیع شده که در ایام فاطمیه نیز این فعالیت اجرا خواهد شد.

مدیر مجموعه فرهنگی افق بر ضرورت همکاری بیشتر هیئت‌های مذهبی در برنامه‌های امامزاده سید صدرالدین تاکید کرد و گفت: در ایام فاطمیه ۲۰ از هیئت مذهبی در طی ۲۰ شب دعوت شده است تا با حضور در آستان امامزاده سید صدرالدین به اجرای برنامه‌های و جلسات سخنرانی و مداحی پرداخته و با همکاری صدا و سیمای مرکز اردبیل این برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه‌های استانی، ملی و برون مرزی سحر برای استفاده مردم پخش می‌شود.

شکیبا افزود: انتخاب یک روز از ایام فاطمیه به عنوان روز بانوان فاطمی می‌تواند در تبیین اهمیت و جایگاه بانوان در جامعه مؤثر بوده و با برگزاری تجمع و راهپیمایی بانوان در قالب حمایت از ارزش‌های دینی، نقش بانوان در تربیت نسل سلیمانی برگرفته از مکتب فاطمی را نمایان سازد.

توجه به مسائل اقتصادی و امنیتی فرهنگ را در انزوا قرار ندهد

نوید محمدنیا، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز در ادامه جلسه به برنامه‌های فرهنگی در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: اعزام مبلغین از قم و استقرار در امامزاده‌های استان، سیاه پوش کردن امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، اطعام و احسان عزاداران و خانواده‌های نیازمند از برنامه‌های مهم ایام فاطمیه است.

وی تولید محتوا در خصوص خطبه فدکیه را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در جذب نوجوانان و جوانان به سمت فرهنگ دینی عنوان کرد و گفت: کانون‌های مساجد، سپاه و حوزه هنری می‌توانند با تولید آثار جذاب از جمله اینفوگرافی خطبه فدکیه و انتشار در فضای مجازی، جوانان و نوجوانان را برای مطالعه و فراگیری مباحث موجود در این اثر هنری ترغیب کنند.

این مسئول برگزاری جلسات تخصصی در شناخت شخصیت آیت الله مصباح یزدی را از برنامه‌های شاخص فرهنگی عنوان و تصریح کرد: در سالروز ارتحال عالم بزرگ مکتب تشیع مرحوم آیت الله مصباح یزدی و نیز شهید سردار سلیمانی می‌توان جلسات میزگرد تخصصی در قالب بصیرت در اعتقادات، باورها و اندیشه‌های بنیادین انقلاب و بصیرت در آئینه مقاومت برگزار و با تهیه کلیپ‌های کوتاه از محتوای این جلسات و انعکاس در شبکه‌های اجتماعی، ابعاد شخصیتی آنان را معرفی کرد.

کد خبر 5364104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha