۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان چوار

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان چوار

ایلام-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از دستگیری سه حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان چوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: شب گذشته در پی گزارش واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز، بلافاصله با همکاری پرسنل کلانتری شهرستان چوار و رئیس کلانتری و پرسنل یگان حفاظت ستاد استان، به منطقه اعزام شده و سه حفار غیرمجاز آثار تاریخی را دستگیر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: از این افراد آلات و ادوات حفاری شامل موتوربرق، پیکور، بیل، کلنگ و طناب کشف و ضبط شد، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

شنبه زاده ضمن تقدیر از نیروی انتظامی، پرسنل کلانتری و رئیس کلانتری شهرستان چوار در راستای پیشگیری از جرایم فرهنگی و تعامل و همکاری با این اداره‌کل، عنوان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی‌فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش‌ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات‌وادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

کد خبر 5370350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha