۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

طرح کاشت بذر مرتعی در ۲۰۰ هکتار ارتفاعات قطری شاهرود اجرا شد

طرح کاشت بذر مرتعی در ۲۰۰ هکتار ارتفاعات قطری شاهرود اجرا شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اجرای کاشت بذر در ۲۰۰ هکتار از ارتفاعات قطری شاهرود خبر داد و گفت: تلاش شد تا بذرهای مرتعی و جنگلی مناسب با اقلیم منطقه کاشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کشاورزیان ظهر آدینه در حاشیه مراسم ادامه پویش کاشت بذر و نهال هم‌زمان با سراسر کشور در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه کاشت بذر در ۲۰۰ هکتار ارتفاعات قطری شاهرود اجرا شد، ابراز داشت: برای اجرای این پویش تلاش شد تا بذر گونه‌های مرتعی و جنگلی سازگار با اقلیم منطقه شامل فستوکا، اسپرس و بلوط استفاده شود.

وی ضمن بیان اینکه در اجرای کار مردم، گروه‌های ورزشی و دستگاه‌های اجرایی مشارکت فعال داشتند، افزود: هدف از اجرای این پویش جلوگیری از پیشروی بیابان و کمک به حفظ خاک منطقه است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه غنی‌سازی جنگل‌ها و مراتع و حفظ ذخیره‌گاه‌ها و احیا و توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه مشارکت خود مردم در کاشت نهال و بذر می‌تواند به حفاظت و حراست هر چه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی منتهی شود لذا در این پویش نیز از همراهی مردم کمک گرفته‌شده است.

کشاورزیان بابیان اینکه سال‌ها طول می‌کشد تا یک سانتی‌متر خاک تولید شود، تصریح کرد: اجرای طرح‌هایی نظیر نهال‌کاری و بذرپاشی نیز بر اساس همین موضوع که بتواند به تثبیت خاک موجود در منطقه کمک کند و روند بیابانی شدن را به تعویق اندازد.

وی بابیان اینکه مرتع زغال چال و حوزه آبخیز ابر برای اجرای طرح انتخاب‌شده است؛ افزود: بذرکاری و نهال‌کاری در اقتصاد منطقه نیز می‌تواند اثرگذار باشد لذا نه در این پویش بلکه طی سال این اقدام در دستور کار قرار دارد و با جدیت روند کار پیگیری می‌شود.

کد خبر 5372173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha