۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

ده‌ها میلیون دوز واکسن در حوزه دام و طیور و آبزیان وارد بازار شد

ده‌ها میلیون دوز واکسن در حوزه دام و طیور و آبزیان وارد بازار شد

البرز - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: امسال ده‌ها میلیون دوز واکسن‌های مختلف در حوزه دام و طیور و آبزیان توسط شرکت‌های خصوصی تهیه شده و وارد بازار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح شنبه در جریان بازدید از خط تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ماهدشت شهرستان کرج که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس دامپزشکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: از وزیر جهاد کشاورزی قدرانی می‌کنم، چراکه همواره در کمیسیون کشاورزی مجلس و اکنون به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان حمایت لازم را داشتند.

وی بیان کرد: طی سه سال گذشته بحث ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه واکسن و داروهای دام و طیور و آبزیان را آغاز کردیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: ما در حوزه بیوتیک انسانی وضعیت فوق العاده‌ای از لحاظ شرکت‌های بزرگ داریم و بسیاری از این شرکت‌ها را هدایت کردیم در حوزه حیوانی فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت‌هایی بودند که در این حوزه فعالیت داشتند، اما با مشکلات فراوانی در حوزه واردات محصول و توسعه تکنولوژی مواجه بودند.

ستاری گفت: خوشبختانه اثربخشی این شرکت‌ها ملموس است و امسال ده‌ها میلیون دز واکسن‌های مختلف در حوزه دام و طیور و آبزیان توسط شرکت‌های خصوصی تهیه شده و وارد بازار شده است.

وی متذکر شد: خطوط فوق‌العاده‌ای در صف است که به افتتاح برسد و با افتتاح آنها اتفاق خوبی در حوزه واکسن سازی در شرکت‌های خصوصی رقم می‌خورد.

کد خبر 5378151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha