۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷

معاون استاندار مرکزی اعلام کرد؛

آمار پایین واکسیناسیون در خنداب، کمیجان و محلات

آمار پایین واکسیناسیون در خنداب، کمیجان و محلات

اراک - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: شهرستان‌های خنداب، کمیجان و محلات در واکسیناسیون نسبت به میانگین استانی، پایین تر هستند و باید این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز اکرمی ظهر یکشنبه در ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا رغبتی ندارند، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی تشویق به واکسیناسیون در جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت کرونایی استان قابل قبول است، عنوان کرد: نباید به خاطر آبی شدن رنگ کرونایی استان رعایت‌ها کاهش پیدا کند هرچند نمی‌توان به این رنگ بندی‌ها دل خوش بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: اکنون شمار بیماران مبتلا یکی از شهرستان‌های استان با وجود آبی بودن افزایش یافته است همچنین شهرستان کمیجان در انجام واکسیناسیون در رتبه آخر استان مرکزی قرار دارد و باید از ظرفیت بسیج، ائمه جمعه، معتمدان و شوراها برای اقناع افکار عمومی استفاده شود.

اکرمی ادامه داد: شهرستان‌های خنداب، کمیجان و محلات در واکسیناسیون نسبت به میانگین استانی، پایین‌تر هستند که با بررسی میدانی تیمی متشکل از پدافند زیستی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک باید این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: شهروندان با توجه به وضعیت شکننده رنگ بندی‌های کرونایی، در دورهمی‌های شب اول زمستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی گفت: سویه جدید کرونا با نام اُمیکرون به لب مرزهای ایران رسیده و معلوم نیست چه وقت وارد کشور و استان مرکزی می‌شود که این مهم مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

اکرمی ادامه داد: همواره سویه‌های جدید کرونا با تأخیر یک یا ۲ ماه به کشور ما وارد می‌شود سویه دلتا هم با تأخیر وارد ایران شد که منجر به پیک پنجم و شرایط و محدودی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: با کوچک‌ترین سهل انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی روزهای سخت تکرار خواهد شد که باید رعایت دستورالعمل‌های جدی گرفته شود.

کد خبر 5379460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha