۶ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

طی ادعاهایی واهی؛

وزیر انگلیسی، ایران، روسیه و چین را «ملل متخاصم» خواند

وزیر انگلیسی، ایران، روسیه و چین را «ملل متخاصم» خواند

وزیر امور امنیت داخلی انگلیس در مصاحبه ای با رسانه های این کشور ضمن لفاظی برضد ایران، روسیه، چین و کره شمالی، مدعی شد که ایران و روسیه از عوامل اصلی حملات سایبری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دامیان هیندز» وزیر امور امنیت داخلی و مرزهای انگلیس طی ادعاهایی به لفاظی برضد ایران، روسیه و چین پرداخت.

هیندز با اشاره به نگرانی‌های مربوط به فعالیت‌های سایبری و کمپین‌های اطلاعاتی نادرست، سه کشور یاد شده را در فهرست «کشورهای متخاصم» قرار داد.

وی در این باره مدعی شد: سه کشوری که برای شما ذکر کردم دارای قابلیت و توانایی فیزیکی نیروی انسانی و حضور گسترده سایبری هستند که می توانند در مقیاسی گسترده مستقر شوند.

هیندز در ادامه ادعایش افزود که روسیه و ایران از نظر نیروهای جاسوسی، حملات سایبری، نظامیان آماده باش و کارزارهای اطلاعات نادرست، به طرق مختلف دخیل هستند.

وزیر امور امنیت داخلی انگلیس همچنین از کره شمالی به عنوان چهارمین کشور در فهرست ادعایی یاد شده نام برد.

اظهارات و ادعاهای فوق در حالی مطرح می شود که ایران خود قربانی حملات سایبری کشورهای غربی و در راس آنها رژیم صهیونیستی است که از جمله می توان به ویروس «استاکس نت» که برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران طراحی و اجرا شده بود، اشاره کرد.

همچنین سرویس اطلاعات خارجی روسیه در ابتدای دسامبر اعلام کرد که اظهارات تحریک آمیز و بی اساس «ریچارد مور» رئیس سرویس اطلاعاتی انگلیس در مورد تهدیدات ادعایی نشأت گرفته از روسیه، احتمال گفتگوی احتمالی مسکو و لندن را تضعیف کرده است.

کد خبر 5385203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha