۸ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۵۸

امام جمعه بوشهر:

شهرک صنعتی جامع محصول نخیلات استان بوشهر راه‌اندازی شود

شهرک صنعتی جامع محصول نخیلات استان بوشهر راه‌اندازی شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهرک صنعتی جامع محصول نخیلات استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه خرما است که از جمله می‌توان به خرما و آبزیان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر ۱۰۰ گونه خرما وجود دارد این استان سومین استان کشور در زمینه تولید خرما است که باید نسبت به توسعه صنایع مربوطه از جمله بسته‌بندی، فرآوری و صنایع تبدیلی اقدام شود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: راه‌اندازی شهرک صنعتی جامع محصول نخیلات استان بوشهر تصویب شده است و باید نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود.

وی توسعه سرمایه‌گذاری بومی در حوزه محصولات خارج از فصل را ضروری دانست و بیان کرد: شهرک صنعتی گیاهان و محصولات خارج از فصل باید در استان بوشهر ایجاد شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: این استان در عرصه تولید محصول خرما، گیاهان شور پسند، خارج از فصل و محصولات زراعی از ظرفیت بالایی برخوردار است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به تولید نیمی از میگو پرورشی کشور در استان بوشهر ادامه داد: تحول در برنامه‌ریزی، طرح‌های دانش‌بنیان، مدیریت، نظارت، تولید و دیپلماسی اقتصادی بین‌المللی در عرصه کشاورزی ضروری است.

کد خبر 5387588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha