۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰

امام جمعه اسلام آباد غرب:

مکتب شهید سلیمانی نیازمند جهاد تبیین و روشنگری است

مکتب شهید سلیمانی نیازمند جهاد تبیین و روشنگری است

کرمانشاه- امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مکتب شهید سلیمانی نیازمند جهاد تبیین و روشنگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح الله زمانی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: روایتی از حجت بن الحسن (عج) موجود است که ایشان می‌فرمایند دختر رسول الله برای من الگویی نیکو است و وقتی یک معصوم به سیره کسی اشاره می‌کند پس حتماً آن شخص دوم باید حجت خدا بر روی زمین باشد.

وی افزود: الگو بودن حضرت زهرا (س) برای امام زمان (عج) در برخورد حضرت زهرا (س) با نفاق مشخص می‌شود و رویکرد حضرت زهرا (س) همان عملکرد امام زمان (عج) در برابر جریان فتنه خواهد بود.

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: عمده جنگ‌های امام زمان (عج) در دوران پس از ظهور در عربستان، قسطنطنیه، ترکیه، و کشورهای مسلمان نشینی خواهد بود که تعداد کمی یهودی در آنجا ساکن هستند و این به علت وجود جریانات ناسالمی است که در بین مسلمان‌ها حاکم می‌شود.

موسوی خاطر نشان کرد: در زمان ظهور امام زمان (عج) عده‌ای را در کعبه و مکه اعدام خواهند کرد و خطاب به آنان می‌گویند اینها دزدان حرم هستند و همین افراد مشکل امام زمان (عج) هنگام ظهور خواهند بود و عاملان مشکل در انقلاب علوی و در ادامه در انقلاب خمینی (ره) هم همین افراد هستند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری چند پیش بر جهاد تبیین، روشنگری، بصیرت افزایی و تبلیغ تاکید کردند و این یعنی باید در این راستا حرکت کنیم اما در مقابل در مورد شهادت حضرت زهرا (س) و بالاتر شهادت پیامبر (ص) و زندگی آنها روایتگری‌های اشتباه وجود دارد و اصلاً شهادت حضرت زهرا (س) را زیر سوال برده و در هجوم به خانه وحی تردید ایجاد می‌کنند.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: اگر در جریان عاشورا از حضرت زینب (س) نام می بریم برای اینکه ایشان جهاد تبیین داشتند و روشنگری کردند تا امروز واقعیت کربلا به مسلمانان و شیعیان برسد و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم نیازمند این تبلیغ است تا در مسائلی مانند فتنه ۸۸ جای شهید و جلاد عوض نشود.

وی افزود: باید روشن شود که مقصر اتفاقات سال ۸۸ چه کسانی بودند و چه کسانی باید پاسخگو باشند و چه کسانی مسبب برهم خوردن امنیت کشور بودند و اتفاقات سیاست‌های بین المللی و مشکلات هسته‌ای بر گردن کیست.

موسوی تصریح کرد: عده‌ای در جریان تحریف حاج‌قاسم‌سلیمانی هم دخیل هستند و در یک فایل صوتی سه ساعته شنیدید که خواستند دوگانه میدان و دیپلماسی را به وجود آورده و مرد میدان را از دیپلماسی جدا کند اما وزیر کشور دولت قبل خود معرف نقش به سزای شهید سلیمانی در ماجرای اربعین بود که وظیفه وزارت خارجه است و نام ایشان را در این مسئله قبل از نام وزیر خارجه آورد بنابراین سردار سلیمانی هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی بودند و نگاه نکنید که در فضای مجازی عناوینی مثل سردار دیپلماسی را به چه کسانی نسبت می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر در صفحه‌ی مجازی نام شهید سلیمانی باشد به بهانه تروریست بودن حذف می‌شود اما تروریست منافقانی هستند که ۱۷ هزار نفر را شهید کردند و اگر ما وارد میدان نشویم و جهاد تبیین نکنیم دشمن حقایق را هرطور که بخواهد جلوه می‌دهد.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: در دیداری که با بازاریان داشتم همگی مشکل خود را سرمایه در گردش عنوان کرده و نیازمند به وام بودند و به واسطه تورم‌های فزاینده‌ای که در چند سال گذشته در کشور شاهد آن بودیم سرمایه کسبه بسیار کم شده و دولت باید حمایت ویژه‌ای از قشر بازاریان داشته باشد.

موسوی افزود: در ارتباط با بخش حمیل و مشکل کمربندی حمیل خیلی به چشم می‌خورد که مسئولان شهرستان اسلام آبادغرب و بخش حمیل باید به این راه ارتباطی چند استان کشور توجه ویژه داشته باشد.

کد خبر 5388702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha